۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۱۴

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی:

تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار امسال به بهره‌برداری می‌رسد

تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار امسال به بهره‌برداری می‌رسد

ارومیه – مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حمزه لو عصر سه شنبه در جریان بازید مجری پروژه بزرگراهی غرب کشور از عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار افزود: این طرح از شهریور سال ۱۴۰۰ شروع شده و تا پایان نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد که با این روند به عنوان سریع‌ترین طرح راهسازی در سطح استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: این طرح دارای ۲ دهانه پل ۱۸ متری و ۲۷۰۰ متر رمپ و لوپ است و قرارداد طرح ۱۸ ماهه بود که در برنامه داریم زودتر از موعد مقرر، این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار یکی از محورهای مهم است که با افتتاح آن معظل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور حل می‌شود.

مجری پروژه بزرگراهی غرب کشور نیز در این بازدید گفت: بازدیدی که امروز از طرح تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار داشتیم تلاش خواهیم کرد تا مساعدت‌های لازم برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز تکمیل این تقاطع صورت گیرد.

غلامرضا خرمی در ادامه با اشاره به ساخت و تکمیل این کریدور بزرگراهی در حوزه استحفاظی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: این طرح نیز پیشرفت ۷۵ درصدی دارد و تا یک‌سال آینده تکمیل شده و زیربار ترافیک می‌رود.

وی با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی با سرعت در حال انجام است، اضافه کرد: سه‌راهی محمدیار یکی از نقاط مهم و حادثه خیز این طرح است که با بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح آن، شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.

مسیر کریدور بزرگراهی غرب کشور از مرز بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی آغاز شده و با عبور از آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان و بندر امام خمینی (ره) ختم می‌شود.

از این مسیر، ۳۰۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی و ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان قرار دارد که ۶ تونل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، ۱۱ تقاطع غیرهمسطح و هزار و ۲۰ متر پل در این منطقه ساخته می‌شود.

کد خبر 5476160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha