۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰

دبیر حزب ایران جوان اردبیل:

روز قدس در تاریخ درخشان امت اسلام نماد وحدت و یکپارچکی است

روز قدس در تاریخ درخشان امت اسلام نماد وحدت و یکپارچکی است

اردبیل- دبیر حزب ایران جوان استان اردبیل گفت: روز قدس نماد استقامت، مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان عالم و در تاریخ درخشان امت اسلام نماد وحدت و یکپارچکی است.

عظیم دشتی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز قدس نماد آزادی‌خواهی، ظلم‌ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی است تا با خروش یکپارچه علیه ظلم و بیداد پرچم عدالت‌طلبی را در جهان برافراشته و لبیک‌گویان به فریاد همیشه خروشان امام خمینی (ره) برای آزادی بیت‌المقدس ظرفیت و توان خویش را به رخ زیاده‌خواهان عالم بکشند.

وی با اشاره به اینکه قدس در تاریخ درخشان امت اسلام نماد وحدت و یکپارچگی است، تصریح کرد: قدس محور هویت و اتحاد همان امتی است که مستضعفان زمین را وارثان واقعی می‌داند و برای زورمداری و بی‌عدالتی عمری کوتاه قائل و ایمان دارد که نصرت و پیروزی از آن صالحان و هدایت‌یافتگان خواهد بود.

دبیر حزب ایران جوان استان اردبیل با بیان اینکه حل مسئله فلسطین تنها از طریق پایان دادن به حاکمیت و تسلط اشغالگران غاصب بر سرزمین فلسطین امکان‌پذیر است، گفت: نظام سلطه جهانی به رهبری آمریکا دشمن مسلمانان و اسلام است و هدفی جز ضربه زدن به اسلام و تضعیف مسلمانان جهان و تاراج ثروت‌های کشورهای اسلامی ندارد.

دشتی افزود: هویت فلسطین و ملت فلسطین هویت اسلامی است و تنها با تمسک به قرآن کریم و اعتقادات اسلامی می‌توان به بسیج ملت‌ها و امت اسلامی برای آزادسازی فلسطین اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت ملت فلسطین نقش تعیین‌کننده و حیاتی در پیروزی بر دشمن غاصب صهیونیستی دارد، خاطرنشان کرد: وحدت ملت فلسطین تنها در سایه تمسک به قرآن و اسلام میسر است.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قانون اساسی جمهوری ایران که مبنا و اساس نظری و رفتاری سیاست خارجی آن را تشکیل می‌دهد در موارد متعددی دفاع و حمایت از مستضعفان و مسلمانان جهان را وظیفه خود تلقی می‌کند.

وی بیان کرد: این دیدگاه ایدئولوژیکی جمهوری اسلامی ایران بیانگر آن است که جمهوری اسلامی حمایت از مسلمانان و مستضعفان جهان را وظیفه ایدئولوژیکی و از ارزش‌های ارکانی خود تلقی می‌کند و در این راه منافع ایدئولوژیکی و آرمانی را به منافع مادی ترجیح می‌دهد.

دبیر حزب ایران جوان استان اردبیل ادامه داد: مقام معظم رهبری مسئله فلسطین را تنها یک مسئله نمی‌دانند بلکه یک مسئله انسانی و بشری دانسته‌اند که حرکت و انتفاضه جدید فلسطین در صورت سرکوب نیز متوقف نخواهد شد و همان‌گونه که بسیاری از مسائل در ظاهر بعید، اکنون تحقق یافته است.

دشتی با اشاره به اینکه تشکیل کشور فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی هم قطعاً تحقق‌یافتنی است، گفت: در چهل و سومین آوردگاه بزرگ روز جهانی قدس بار دیگر با مشت‌های گره کرده نمایش خیره‌کننده‌ای از عزم و اراده پولادین خود در حمایت از آرمان قدس شریف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین و نابودی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه استکبار و نظام سلطه و حامیان صهیونیسم بین‌الملل را رقم خواهیم زد.

کد خبر 5478101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha