۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱

مهر گزارش می دهد؛

رهاسازی پساب پتروشیمی ایلام/ محیط زیست: اعلام جرم خواهیم کرد

رهاسازی پساب پتروشیمی ایلام/ محیط زیست: اعلام جرم خواهیم کرد

ایلام-رهاسازی حجم زیادی از پساب پتروشیمی ایلام و ورود آن به رودخانه های فصلی شهرستان چوار باعث ورود محیط زیست به موضوع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، معضل آلودگی‌های پی در پی پتروشیمی ایلام بعد از گذشت سال‌ها از بخش‌های مختلف ادامه دارد، موضوع پساب پتروشیمی ایلام سالهاست یکی از معضلات زیست محیط زیستی برای طبیعت و رودخانه‌های فصلی شهرستان چوار شده است.

روز گذشته همزمان با بارش های سیل آسا بار دیگر حجم زیادی از پساب پتروشیمی ایلام وارد طبیعت و رودخانه‌های چوار شد.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام در همین ارتباط اظهار کرد: رهاسازی پساب پتروشیمی ایلام در روز گذشته ناشی از سومدیریت بوده و قبلاً این اداره کتباً در مورد خطرات ناشی از این رهاسازی تذکرات لازم را ارائه داده و متاسفانه بخاطر سو مدیریت این تخلف انجام گرفته است.

غلامرضا ابدالی افزود: به محض اطلاع از این تخلف اکیپ‌های پایش این اداره کل در محل حاضر و پساب رها شده را مورد آزمایش‌های تخصصی قرار داده و مشخص گردید در چندین مورد پساب رها شده از شاخص‌های علمی فراتر بوده و تهدید جدی برای حوزه‌های آبریز منطقه است.

ابدالی با تاکید بر بهداشت و سلامت مردم خط قرمز آنها است و به هیچ عنوان با هیچ شخص و دستگاهی مماشات نخواهند کرد، یادآور شد: در جلسه هفته جاری سلامت مردم و محیط زیست یکی از دغدغه‌های اصلی استاندار ایلام بوده و با اعلام حمایت مطلق از موضع برخورد با دستگاه‌های آلاینده پشتیبان مواضع این اداره کل است، و این حمایت استاندار قابل تقدیر و حتماً با تاکید در حوزه ماموریت‌های ویژه خود تعریف خواهیم کرد؛ و دستگاه‌های خاطی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی در ادامه گفت: در موضوع رها سازی پساب روز گذشته پتروشیمی ایلام شخصاً شب گذشته به شهرستان چوار عزیمت و تلاش اکیپ‌های اعزامی را بصورت میدانی بررسی کردم و موارد لازم را با فرمانداری و ستاد بحران استان و در نهایت با دادستان مرکز استان مطرح و مستندات لازم جمع آوری شده است.

ابدالی تصریح کرد: روز شنبه در راستای دفاع از منافع عمومی و مردم منطقه به عنوان مدعی العموم حوزه محیط زیست با ارجاع مستندات لازم بر علیه شرکت پتروشیمی ایلام اعلام جرم خواهد شد و با همکاری دستگاه قضایی استان موضع سومدیریت بوجود آمده و میزان آلایندگی توسط مراجع قضایی بررسی و نتایج به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

کد خبر 5478455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha