۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

جذب ۱۶۲۵ معلم در آموزش و پرورش استان مرکزی

جذب ۱۶۲۵ معلم در آموزش و پرورش استان مرکزی

اراک - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: یک هزار و ۶۲۵ معلم در سال تحصیلی جاری جذب آموزش و پرورش این استان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا نوازنی ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۹۱۰ نفر از فرهنگیان استان مرکزی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بازنشسته شوند و ۸۳۷ نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۷۸۸ نفر از طریق ماده ۲۸ وارد آموزش‌وپرورش شوند که در مجموع یک هزار و ۶۲۵ نفر وارد آموزش‌وپرورش خواهند شد و بر این اساس تعداد ورودی‌های آموزش و پرورش این استان نسبت به خروجی‌ها در این مدت ۷۱۵ نفر بیشتر است.

وی ادامه داد: با توجه به موضوع رتبه‌بندی، امکان دارد برخی افراد بازنشسته تا دریافت امتیاز بالاتر به کار خود ادامه دهند، بنابراین این آمار بازنشستگی تنها پیش‌بینی است و امکان کاهش یا افزایش وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: بر اساس قانون بودجه، فرهنگیان می‌توانند تا ۶۵ سالگی در محل کار خود حضور داشته و دولت اجازه بازنشستگی آنان را ندارد.

جبران کمبود نیرو با استفاده از معلمان حق التدریس

نوازنی عنوان کرد: طی سالیان گذشته ورودی‌های آموزش‌وپرورش کم بوده و متأسفانه کمبود در این حوزه به ویژه در مقطع متوسطه زیاد است که معمولاً پیش‌بینی می‌شود با حق‌التدریس این کمبودها جبران شود.

وی یادآور شد: واگذاری خدمات آموزشی به شرکت‌های آموزشی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برای رفع کمبود معلم است و در سال جاری تاکید شده از برون سپاری خدمات آموزشی به این شرکت‌ها خودداری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به آسیب‌های شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی و کشور گفت: شیوع این ویروس آسیب‌هایی را برای حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، تعلیم و پرورش دانش آموزان به همراه داشته است و در این مدت با وجود مشکلات فراوان فرهنگیان، آموزش و پرورش هیچ کوتاهی در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان نداشته است.

حداقل امتیازات و درصد حق شغل در قانون رتبه بندی معلمان

نوازنی با بیان اینکه قانون رتبه بندی معلمان شامل تمامی نیروهای آموزش و پرورش به جز نیروهای اداری می‌شود، گفت: بیشترین امتیاز قانون رتبه بندی معلمان یک هزار و ۵۰ است که در این قانون به آموزشیار معلم با رتبه زیر ۵۰۰ امتیاز ۴۵ درصد به حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل آنان افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: مربی معلم با حداقل امتیاز ۵۰۰ امتیاز ۵۵ درصد به حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل و استادیار معلم با حداقل امتیاز ۶۰۰ امتیاز ۶۵ درصد به این محور افزوده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: دانشیار معلم نیز با حداقل ۷۵۰ امتیاز ۷۵ درصد به حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل و استاد معلم نیز با رتبه حداقل ۹۰۰ امتیاز، ۹۰ درصد به این سه محور حکم آنان افزوده می‌شود.

معلمان پایه و اساس تربیت را بنا می‌کنند

نوازنی به اشاره به اهمیت کار معلمین و آموزگاران گفت: پایه و اساس تربیت و تعلیم را معلمان بنا می‌کنند و هرچه این پایه محکم‌تر بنا شود در آینده نیز می‌توان بنای خوبی را بر آن بنیان‌گذاری کرد و به گفته مقام معظم رهبری هرچه در این مسیر سرمایه‌گذاری شود کم است.

وی افزود: همه فعالیت‌های آموزش‌وپرورش حول معلم شکل می‌گیرد لذا هرچه به معلم توجه شود و معلم در مبنای علم قرار گیرد می‌توان نسبت به مسیر تعلیم و تربیت اطمینان داشت و در راستای هفته گرامیداشت معلم باید آن‌گونه که شایسته است از این قشر تکریم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: در راستای رفع مشکلات آموزش‌وپرورش و توجه به آموزش‌وپرورش باید تمامی دستگاه‌ها و مسئولین پای‌کار باشند، یکی از راه‌ها توجه به معیشت معلمان است که باید مورد توجه دولت و مجلس و دستگاه‌ها باشد.

کد خبر 5479348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha