۱۷ شهریور ۱۳۸۶، ۸:۳۱

دومین دوره انتخاب کتاب های برتر کودک و نوجوان برگزار می شود

دومین دوره انتخاب کتاب های برتر کودک و نوجوان برگزار می شود

دومین دوره انتخاب کتاب برتر کودک و نوجوان 19 شهریور در قالب جشنواره ای از سوی انجمن فرهنگ ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این جشنواره نخستین جایزه ای است که از طرف یک نهاد غیردولتی برای انتخاب آثار برگزیده کودک و نوجوان در بخش های داستانی و غیرداستانی برگزار می شود. آثار برگزیده این جشنواره در سه بخش معرفی می شوند که عبارت اند از کتاب برتر، کتاب برگزیده و کتاب های تشویقی.

برزو سریزدی مدیر اجرایی این انجمن درباره ملاک های انتخاب کتاب های برگزیده جشنواره گفت: انتخاب آثار برتر این حوزه همیشه دولتی بود و این اولین بار است که با نگاه خصوصی آثاری انتخاب می شوند. در این جشنواره انتخاب آثار برتر براساس مجموع عوامل موثر در انتشار کتاب صورت می گیرد؛ یعنی کیفیت مجموعه متن، تصویرگری، مدیریت ناشر و...

هیات داوران این جشنواره را در بخش ادبیات اسدالله شعبانی و هادی خورشاهیان، در بخش ترجمه شقایق قندهاری، در بخش کتاب سازی کاظم طلایی و قدرت الله نیکبخت، در بخش تصویرسازی و گرافیک عطیه مرکزی، علیرضا گلدوزیان و کاظم طلایی و در بخش غیرداستانی مجید عمیق و محبت الله همتی تشکیل می دهند.

دومین دوره جشنواره کتاب های برتر کودک و نوجوان روز دوشنبه 19 شهریور از ساعت 30/16 در کتابخانه ملی برگزار می شود.

کد خبر 547997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha