۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۴

همزمان با دیگر نقاط ایران اسلامی؛

نماز عید فطر در استان سمنان برگزار شد/شکرانه بندگی و طاعت مومنانه

نماز عید فطر در استان سمنان برگزار شد/شکرانه بندگی و طاعت مومنانه

سمنان- نماز پر فیض عید سعید فطر همزمان با دیگر نقاط کشور، در ۱۹ نقطه محوری و ده‌ها روستای استان سمنان برگزار و مردم در صفوف به هم فشرده شکرانه یک ماه بندگی را به جای آوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز پر خیر و برکت عید سعید فطر، صبح سه شنبه با حضور مردم متدین و خداجوی استان سمنان از گرمسار تا میامی و در صفوف به هم فشرده برگزار شد تا مردم متدین و خداجوی دیار قومس یک بار دیگر شکرانه یک ماه بندگی و عبودت و روزه داری را به درگاه خدای متعال به جای بیاورند.

نماز عید سعید فطر در ۱۹ نقطه محوری و ده‌ها روستای استان سمنان در حالی برگزار شد که مردم رعایت مسائل بهداشتی و همراه داشتن ماسک را نیز از یاد نبرده بودند همچنین مکان‌های از پیش تعیین شده برای نماز، از دقایقی قبل مملو از جمعیت شده بود.

نماز عید سعید فطر در سمنان و شاهرود

در سمنان نماز عید سعید فطر به امامت حجت‌الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و به میزبانی مصلای این شهر برگزار شد و مردم با حضور در این مکان مقدس از ساعتی قبل از اقامه نماز آماده ادای رسم بندگی شدند.

در شاهرود ساعت هفت صبح نماز عید فطر در مصلای پیامبر اعظم (ص) برگزار شد و امام جمعه شاهرود اقامه آن را بر عهده داشت ندای اَنْ تُدْخِلَنی فی کُلِّ خَیر سر دادند و از خدای منان طلب عفو گناهان نمودند تا عید فطر را رسم عاشقی و دینداری و استغفار قرار دهند بعد از یک ماه روزه داری و بندگی؛

در دامغان نیز نماز عید فطر ساعت هفت صبح مصلای امام خمینی (ره) مملو از مردم متدین و خداجویی بود که آمده بودند تا در قنوت کبریایی خود، بار دیگر بندگی را رسم کنند مردم دامغان به امامت حجت‌الاسلام رستمیان امام جمعه این شهر نماز عید سعید فطر را به جای آوردند.

نماز عید فطر در استان سمنان برگزار شد/شکرانه بندگی و طاعت مومنانه

حضور مردم گرمسار

در گرمسار از ساعت شش میدان امام خمینی (ره) و خیابان‌های اطراف تا مقابل مسجد جامع مملو از جمعیت بود و مردم نمازگزار این شهرستان شهیدپرور در صفوف به هم فشرده اللهمَّ اَهْلَ الکبْریاءِ وَالعَظَمَةِ سر دادند تا یک بار دیگر به عظمت خدای متعال سوگند یاد کنند و پایان یک ماه بندگی را جشن بگیرند.

ندای وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ نمازگزاران سرخه ای از حسینیه شهدا، محل قرار هفتگی مردم برای نمازجمعه سر به آسمان گذاشت و مردم در صف‌های بندگی، قنوت بندگی را خواندند این مراسم باشکوه به امامت حجت‌الاسلام مهدی اشرف امام جمعه جدید سرخه، اقامه شد.

در مهدی شهر نیز حسینیه المهدی (عج) میزبان عاشقان و نمازگزاران بود تا دست به قنوت بردارند و وَاَهْلَ العَفْوِ وَالرَّحْمَةِ، بگویند وَاَهْلَ التَّقْوَی وَالمَغْفِرَةِ، را در قنوت کبریایی شأن زمزمه کنند در بسطام مراسم باشکوهی با حضور خیل عظیم عاشقان الهی، در امامزاده محمد (ع) برگزار شد و مصلای دیباج از ساعت هشت صبح میزبان نمازگزاران در نماز عید سعید فطر بود.

اقامه نماز در آرادان تا رویان

از دیگر نقاط استان سمنان نیز خبر می‌رود ندای اَسْأَلُک بِحَقِّ هذَا الیوْمِ، همزمان با روز عید سعید فطر، چون نوری در آسمان بندگی استان سمنان درخشش یافته و در صفوف نماز عید فطر مردم تجلی یافته است در آرادان نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام شریفی نیا در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار تا این هفته مردم دو بار به مصلای نمازجمعه بیایند و بعد از نماز، به صحبت‌های امام جمعه شأن گوش فرا دهند.

همچنین نماز عید فطر ساعت هفت صبح در مسجد جامع میامی به امامت حجت‌الاسلام صفایی پور و با حضور جمعیت قابل توجه مردم برگزار شد به نحوی که مسجد تقریباً پر شده بود مردم ایوان کی با حضور در میدان امام خمینی (ره) نماز عید سعید فطر را ساعت هفت و نیم صبح امروز اقامه کردند و در رویان نیز نماز عید سعید فطر ساعت هفت صبح در گلزار شهدا به امامت حجت الاسلام عباس معصومی برگزار شد.

مردم استان سمنان امروز را که الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِین عِیداً، است به بندگی گذاردند تا یک بار دیگر قدردانی خود را از نعمات خدای متعال پس از سی روز بندگی اعلام کنند مردمی که آمده بودند تا وَلِمُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله وسلم بگویند و رسول الله (ص) را واسطه‌ای قرار دهند تا گناهان شأن بخشیده شود.

کد خبر 5481466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha