۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۰۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

عیدفطرنماد واحد امت اسلام است/پذیرایی از زائران درهمه بقاع اصفهان

عیدفطرنماد واحد امت اسلام است/پذیرایی از زائران درهمه بقاع اصفهان

اصفهان -مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: عید فطر نماد واحد امت اسلام است و از این رو مایه انسجام جهان اسلام تلقی می‌شود.

حجت الاسلام محمدحسین بلک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در حاشیه برپایی نماز عید فطر در مصلی اصفهان ضمن تبریک عید فطر به همه مسلمانان و قبولی طاعات و عبادات مؤمنان اظهار داشت: عید سعید فطر از اعیاد بزرگ مسلمانان است که همه مسلمانان به آن اتفاق نظر دارند و این عید را جشن می‌گیرند.

وی افزود: عید سعید فطر پاداش یک ماه روزه داری است و در حقیقت مسلمانان یک ماه توفیق بندگی را به جشن خواهند نشست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: عید فطر نماد واحد امت اسلام است و از این رو مایه انسجام جهان اسلام تلقی می‌شود و تجلی آن در صف‌های نماز عید فطر به ظهور می‌رسد.

وی با بیان اینکه عید سعید فطر در واقع آغاز فصل جدیدی برای عبودیت بندگان است، ابراز داشت: فرد مسلمان و روزه دار واقعی باید به این فکر باشد که یک ماه را برای تقرب به خدا رفتار کرده از این مسیر برنگردد و چنانچه فردی موفقیت‌های لازم را در ماه مبارک رمضان برای تثبیت بندگی نداشته در صدد جبران آن باشد.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه برگزاری نماز و پرداخت زکات فطره از آداب عید سعید فطر است، ادامه داد: مسلمانان در این عید باید در کنار شادمانی و خرسندی‌ها به کمک به نیازمندان هم بشتابند.

وی تصریح کرد: با پرداخت زکات، افراد و اشخاص مورد بیمه الهی خواهند بود و به نوعی پشتیبانی از اقشار ضعیف جامعه خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه سرزدن به خویشاوندان یکی از آداب توصیه شده در روز عید سعید فطر است، گفت: در این روز همه بقاع و امامزادگان سطح استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری نمازهای عید را دارد و فضای بسیار معنوی و مفرحی برای پذیرایی و میزبانی از مسافران نیز فراهم شده است.

کد خبر 5481468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha