۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی:

حمایت سازمان تامین اجتماعی از کارگران عمقی نیست

حمایت سازمان تامین اجتماعی از کارگران عمقی نیست

زنجان-نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در خانه ملت تاکید کرد: خدماتی که امروز سازمان تامین اجتماعی به کارگران ارائه می‌دهد، عمقی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی خاتمی ظهر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه کارگران جزو اقشاری از جامعه هستند که در همه شرایط به ویژه شرایط تحریم در کنار انقلاب بوده و هستند، گفت: اگر می‌خواهیم به این همراهی پاسخ ارزنده‌ای بدهیم، باید کارگر را شریف بشماریم.

وی با یادآوری اینکه در طول چهار دهه اخیر اقدامات تاثیرگذاری در حوزه رفاه اجتماعی انجام نشده و می‌توان گفت که نتوانسته‌ایم نمره قبولی را در این زمینه به دست آوریم، افزود: این بدان معنی است که امروز کارگران در حوزه‌های مختلف از جمله معیشت و مسکن دچار تنگناهایی هستند.

خاتمی با اشاره به اینکه خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به کارگران ارائه می‌دهد، عمق ندارد، تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه سازمان تامین اجتماعی شرکت‌های زیرمجموعه قوی دارد اما به لحاظ سرمایه‌گذاری نتوانسته است کارنامه قابل قبولی را از خود به جای بگذارد.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدون شک وقتی صحبت از سبقت بازنشستگی می‌کنیم، این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای شرکت‌های بیمه‌ای به ویژه تامین اجتماعی باشد، ادامه داد: کارنامه دولت‌های مختلف حاکی از اختصاص نیافتن بودجه تامین اجتماعی از سوی دولت‌های مختلف بوده تا بدانجا که امروز این سازمان با کسری اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است.

خاتمی با تاکید بر اینکه مسئولان باید نسبت به واقعی کردن حقوق کارگران تلاش و برنامه‌ریزی کنند، اظهار کرد: همه ما به این موضوع واقف هستیم که به هیچ وجه رشد اسمی نمی‌تواند معیشت کارگران را تامین کند، بلکه باید این رشد در حقوق کارگران نیز دیده شود، به همین خاطر این موضوع باید به یکی از اولویت‌های جامعه امروز تبدیل شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا سازمان تامین اجتماعی همواره عهده‌دار وظایف اصلی و ذاتی خود بوده و اجازه ندهیم این سازمان وظایف غیرمنطقی را عهده‌دار شود، خاطرنشان کرد: بدون شم با توجه به نوع خدمت و جایگاهی که سازمان تامین اجتماعی در کشور دارد، بسیار در تلاش خواهند بود تا از این سازمان به عنوان حیاط خلوت خود استفاده کنند که نباید چنین اجازه‌ای داده شود.

این نماینده مجلس در ادامه گریزی به موضوع حذف ارز ترجیحی زد و تاکید کرد: حذف ارز ترجیحی موضوعی نیست بتوان در مدت زمان کوتاهی برنامه جامعی برای آن تدوین کرد؛ چرا که معتقدیم اگر بدون پیش‌بینی جایگزین‌های موجود برای این طرح اقدام به اجرای آن کنیم، به طور حتم با مشکلات دوچندانی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

کد خبر 5482636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha