۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰

آیت الله نوری همدانی:

عظمت انقلاب اسلامی در ایام حج به مسلمین جهان نشان داده شود

عظمت انقلاب اسلامی در ایام حج به مسلمین جهان نشان داده شود

قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: در ایام حج می‌بایست عظمت انقلاب اسلامی به مسلمین جهان نشان داده شود و شرایط مناسبی برای حجاج ایرانی در حج امسال فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسین نوری همدانی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: فریضه حج ابراهیمی در زمان کنونی بسیار با اهمیت است.

این مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: جمع شدن مسلمین در ایام حج در سایه وحدت و همدلی و پرداختن به مسائل و مشکلات مرتبط با دنیای اسلام از ویژگی‌های حج است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مسئولین و دست اندرکاران حج باید تلاش خود را به کار گیرند تا شرایط مناسبی را برای حجاج ایرانی در حج امسال فراهم کنند افزود: در ایام حج می‌بایست عظمت انقلاب اسلامی به مسلمین جهان نشان داده شود.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان اسلام ابراز داشت: آنان با ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی و امت اسلام تلاش می‌کنند تا با عقب نگه داشتن آنان؛ منابع خدادادی آنها را به غارت ببرند.

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: عالمان و اندیشمندان جهان اسلام باید بیداری اسلامی و آگاه نمودن مسلمین نسبت به توطئه، فتنه انگیزی و نقشه‌های دشمنان اسلام و استکبار را در دستور کار قرار دهند.

آیت الله نوری همدانی با برجسته خواندن نقش علما و اندیشمندان جهان اسلام در رفع مشکلات و نابسامانی‌های کنونی ملت‌های مسلمان افزود: نقش عالمان دینی و اندیشمندان و متفکران اسلامی در برنامه ریزی و هم اندیشی و آگاه کردن مسلمین جهان نسبت به اوضاع کنونی جهان بسیار مهم است.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گزارشی از برنامه‌های این نهاد برای حضور حجاج در حج امسال ارائه کرد.

کد خبر 5482644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha