۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸

امام جمعه رویان:

دوران سیاست دو قطبی تمام شد/ تولد نظم جدید جهانی

دوران سیاست دو قطبی تمام شد/ تولد نظم جدید جهانی

شاهرود- امام جمعه رویان با بیان اینکه دوران افول آمریکا فرا رسیده و این کشور بزرگترین بدهکار دنیا با ۲۰ تریلیون دلار بدهی است، گفت: دوران سیاست دوقطبی و تولید نظم جدید جهانی رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس معصومی در نخستین خطبه‌های نمازجمعه رویان پس از ماه مبارک رمضان به میزبانی مسجد جامع، ضمن گرامی داشت مقام معلم و تدریس، ابراز کرد: فلسفه بعثت انبیا بر سه موضوع خلاصه می‌شود نخست بینش دوم اصل پرورش و سوم اصل آموزش و لذا مقام معلم در زمره بالاترین مقام‌ها در دین مبین اسلام محسوب می‌شود که باید قدردان این قشر بود و به مشکلاتشان رسیدگی کرد.

وی در دومین بخش سخنان خود با اشاره به شاخص‌های مهم افول ابر قدرت آمریکا، بیان کرد: دوران سیاست دو قطبی جهان و به دنبال آن تک قطبی آمریکا به پایان رسیده است و در دهه اخیر چین به عنوان جدی‌ترین رقیب آمریکا ظهور کرده است لذا نظم جدید جهانی در حال طبقه تولد بوده و شاخص‌های افول آمریکا به خصوص پس از جنگ اوکراین که قدرت مهار و کنترل آمریکا جواب نداد برای همه جهانیان ثابت شده است.

امام جمعه رویان با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است، گفت: بدهی بیش از ۲۰ تریلیون دلار که از میزان تولید ناخالص داخلی آن کشور نیز بیشتر است و این نشان دهنده آن است که امروز اقتصاد این کشور، با مشکلات عدیده روبرو است به‌طوری‌که امید برای کاهش این بدهی وجود ندارد.

معصومی افزود: از سوی دیگر ارتش آمریکا در حال از دست دادن تدریجی برتری خود در آموزش و تکنولوژی نسبت به سایر کشورها است امروز تجهیزات نیروی هوایی آمریکا بسیار قدیمی هستند و نیروی دریایی برای تأمین تجهیزات خود در خارج از کشور دست کم ۸۰ کشتی جنگی کم دارد.

وی همچنین درباره وضعیت زندگی مردم آمریکا نیز، توضیح داد: آمار خودکشی در آمریکا به بالاترین ۱۰۰ در ۵۰ سال اخیر رسیده و این امر امید زندگی را در میان مردم این کشور کاهش داده و مجموع اینها نشان دهنده افول آمریکا است.

کد خبر 5483013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha