۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹

رییس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین:

هزار و ۱۷۰ گروه جهادی در استان قزوین مشغول فعالیت هستند

هزار و ۱۷۰ گروه جهادی در استان قزوین مشغول فعالیت هستند

قزوین- رییس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: استان قزوین هزار و ۱۷۰ گروه جهادی مشغول فعالیت بوده و بالغ بر ۲۲ هزار نفر بسیجی در این گروه‌ها سازماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ امیرعلی حسینیانی در نشست خبری هفته بسیج سازندگی که ظهر شنبه در سالن جلسات دفتر فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: ۴۶۰ برنامه توسط پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی مختلف سپاه و اقشار در طی سال انجام شده در طی ۱۰ روز در قالب رزمایش جهادگران فاطمی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اذعان کرد: بسیج سازندگی در سال ۷۹ بنا به فرموده رهبر انقلاب متولد شد و روزی که فرمان تشکیل بسیج سازندگی صادر شد در کل کشور ۵۰ گروه جهادی وجود داشت اما اکنون با گذشت بیش از ۲ دهه با سرپرستی سپاه انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین این تعداد هزار برابر شده است به گونه‌ای که در استان قزوین هزار و ۱۷۰ گروه جهادی مشغول فعالیت بوده و بالغ بر ۲۲ هزار نفر بسیجی در این گروه‌ها سازماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه علاقه مندان می‌توانند در سامانه اطلس برای انجام فعالیت‌های جهادی ثبت‌نام کنند دامه داد: در راستای فعالیت‌های جهادی اقدامات خوبی در حوزه آب شرب روستایی، خط انتقال، ساخت و ساز مخازن، تصفیه‌خانه‌ها و شبکه‌های داخلی انجام شد.

این مسئول ابراز کرد: پروژه آب کشاورزی، ساخت مخازن، بهسازی، تعمیر قنوات، خط انتقال، کانالهای آب و لوله‌های آب کشاورزی، تعمیر، بازسازی و احداث مدارس با هماهنگی اداره کل نوسازی، تجهیز مدارس استان قزوین، ساخت پل، زیرسازی، آسفالت و تعویض راه کشاورزی و بین مزارع و همچنین تعمیر و احداث پایگاه‌ها و مراکز بهداشت در مناطق دورافتاده در دستور کار جهادگران بسیجی قرار دارد.

وی با اشاره به انتقال آب شرب روستایی در ۹۶ روستا و خط انتقال آب به ۱۴۷ روستا همراه افزود: سهم استان قزوین برای ساخت مسکن از ۴۰ هزار واحد مسکونی طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با کمیته امداد ۱۰۰۰ واحد است که عملیات اجرایی در فاز ۵۰ واحد از ۲۰۰ واحد است که به مرحله اجرا رسیده است و طبق تعهد سازمانی، کلید واحدها در کمتر از ۴ ماه به ولی نعمتان تحویل داده می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: دو مأموریت ما در شهر احداث مرکز درمان ناباروری و احداث مرکز دیالیز ۲۵ تختخوابی تاکستان است که این عملیات نیز به خوبی در حال اجرا و افتتاح با کمترین اعتبار و بهترین کیفیت است.

وی در پایان گفت: مأموریت ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و خدمت‌رسانی به ولی‌نعمتان است که این اقدامات نیز با کمترین هزینه و به صرف و همچنین با کیفیت انجام می‌شود.

کد خبر 5483841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha