۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲

دادستان دیوان محاسبات کشور:

مچ‌گیری هدف دیوان محاسبات نیست

 مچ‌گیری هدف دیوان محاسبات نیست

زنجان-دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: مچ‌گیری، هدف دیوان محاسبات نیست، بلکه به دنبال آن است که در کنار مدیران به عنوان مشاوران امین قرار گرفته و خدمات ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کامیار ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل دیوان محاسبات استان زنجان گفت: دادسرای دیوان محاسبات در حال حاضر به دنبال پیشگیری از تخلفات است به سیاست‌های این دیوان است.

وی اظهار کرد: رئیس و دادستان دیوان افراد مستقلی هستند تا بتوانند کمک‌های بیشتری برای ارتقای دیوان محاسبات داشته باشند.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: یک سند راهبردی در دیوان محاسبات نوشته شده است که متفاوت از دوره‌های قبلی است و یکی از این محورها که شعار اصلی دیوان محاسبات نیز قرار گرفته با عنوان «فناورانه و مردم پایه» است.

کامیار با بیان اینکه در محور فناورانه، دیوان محاسبات در رسیدگی‌ها و حسابرسی‌ها و دیگر وظایف خود از فناوری‌های امروز بیشتر استفاده خواهد کرد، تاکید کرد: ارتباطات خود را با دستگاهای دیگر آنلاین خواهد داشت.

وی به راه اندازی سامانه ۱۹۸ در این دیوان اشاره کرد و افزود: با این سامانه مردم برای دیوان محاسبات اطلاع رسانی و گزارش‌های خود را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنند.

دادستان دیوان محاسبات کشور ابراز کرد: کشور در شرایط استثنایی قرار دارد و در رأس هر سه قوه ما رگ و سبقه ضد فساد وجود دارند و این افتخار کشور محسوب می‌شود و دشمن ما، آمریکای جنایتکار قوی است.

کامیار تصریح کرد: سیستم ثنای دیوان محاسبات از خرداد به بعد فعال می‌شود و اتصال به شبکه‌های مختلف دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها برقرار خواهد شد و رسیدگی‌های دیوان محاسبات به روزتر خواهد شد و هرچه در این سامانه‌ها از تکنولوژی استفاده شود بهینه و شفاف سازی تحقق خواهد یافت.

وی گفت: مردم هم به عنوان ولی نعمتعان نظام جمهوری اسلامی باید در جریان عملکرد مالی کشور قرار گیرند و صیانت، حفاظت و نظارت بر بیت المال و عملکرد بیت المال به عهده دیوان محاسبات قرار دارد.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه مچ گیری هدف دادسرای دیوان محاسبات نیست، افزود: این دیوان به عنوان مشاور امین در کنار مدیران قرار دارد و مردم باید اطمینان خاطر داشته باشند که آحاد مدیران ما دقیق و قانونی مسائل را رعایت می‌کنند.

کامیار یاد آورشد: دشمن در صدد است تا نسبت به کارآمد بودن مدیران و نظام جمهوری اسلامی تبلیغ سو کند که این اقدام را در فضای مجازی و توسط ماهواره‌ها انجام و اذهان مردم را تشویش می‌کند.

کد خبر 5483847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha