۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۸

در مشهد و فریمان؛

همایش بین‌المللی بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری برگزار می‌شود

مشهد ـ رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان گفت: همایش بین المللی بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری به میزبانی فریمان و همایش بین‌المللی تبلیغ جهانی دین به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح ظهر یکشنبه در نشست خبری کنفرانس بین المللی تبلیغ جهانی دین، چالش‌ها، فرصت‌ها و تجارب در عرصه بین الملل اظهار کرد: بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری به میزبانی فریمان و همایش بین‌المللی تبلیغ جهانی دین به میزبانی مشهد ۲۲ و ۲۸ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان افزود: برای همایش شهید مطهری ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه رسیده که ۸۰ مورد پذیرش شده است و برای همایش تبلیغ جهانی دین هم ۱۹۶ مقاله دریافت شده که هم ۱۳۲ عنوان آن مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی افزود: استادانی از دانشگاه‌های تاجیکستان و ازبکستان و یکی از فرزندان علامه شهید مطهری از جمله سخنرانان همایش شهید مطهری و رئیس حوزه‌های علمیه کشور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از جمله سخنرانان همایش تبلیغ جهانی دین خواهند بود.

حجت‌الاسلام صالح گفت: اندیشه‌های الهیاتی، فلسفی، سیاسی، اقتصادی، تربیتی، اخلاقی و جامعه شناختی شهید مطهری و آرای تفسیری، فقهی، حقوقی و سیره علمی، اخلاقی این شهید گرانقدر از جمله محورهای همایش این شهید والامقام است.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان افزود: همچنین شهید مطهری و انقلاب اسلامی، روش شناسی علوم و شهید مطهری، حوزه و دانشگاه از دیگر محورهای این همایش تعیین شده است.

وی اظهار کرد: اهداف همایش تبلیغ جهانی دین دستیابی به مدل مطلوب تبلیغ دین در عرصه بین‌الملل، توانمندسازی علمی مبلغان بین‌الملل، شبکه سازی علمی مبلغان بین‌الملل در راستای هم افزایی، ایجاد مرجع مطالعاتی برای تبلیغ جهانی دین و آسیب شناسی و فرصت شناسی فرآیند تبلیغ بین‌المللی با بهره گیری از تجارب است.

حجت‌الاسلام صالح افزود: مبانی و اصول تبلیغ دینی، روش شناسی مطلوب تبلیغ دین در عرصه تجربه نگاری تبلیغ جهانی دین، آینده پژوهی تبلیغ در عرصه بین الملل، چشم انداز تبلیغ جهانی دین در جامعه المصطفی محورهایی است که در این همایش مورد نظر قرار دارد.

کد خبر 5484914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha