۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۳۲

بر اساس بیانیه گروه ۷؛

کانادا تعرفه‌های تجاری بر واردات از اوکراین را لغو می‌کند

کانادا تعرفه‌های تجاری بر واردات از اوکراین را لغو می‌کند

اعضای گروه ۷ در راستای تنش آفرینی بیشتر با صدور بیانیه ای از کمک ۲۴ میلیارد دلاری جامعه بین‌الملل به کی‌یف خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، سران کشورهای عضو گروه ۷ با صدور بیانیه ای اعلام کردند که اجازه نمی دهند روسیه در جنگ علیه اوکراین پیروز میدان شود.

در بیانیه مشترک اعضای گروه ۷ ضمن انتقاد از اقدام نظامی روسیه در اوکراین، آمده است: بر عزم خود مبنی بر اینکه پوتین نباید در جنگ علیه اوکراین پیروز شود، متحد می‌مانیم.

گروه ۷ بی اشاره به نگرانی های مسکو در خصوص موضوعات امنیتی، همچنین ادعا کرد: پوتین با اقداماتش موجب شرمساری روسیه و فداکاری‌های تاریخی مردم آن و نقض نظم بین‌المللی شده است! اعضای این گروه متعهد شدند کمک های مالی بیشتری را به منظور رفع نیازهای فوری و بازسازی بلندمدت اوکراین ارائه کنند.

در بخشی از این بیانیه یادآور شده است که تاکنون ۲۴ میلیارد دلار از سوی جامعه بین المللی به اوکراین ارائه شده است.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز متعهد شد که ۵۰ میلیون دلار کمک نظامی دیگر در اختیار اوکراین قرار بدهد و تاکید کرد که اوتاوا به طور موقت همه تعرفه‌های تجاری بر واردات اوکراین را لغو خواهد کرد.

گروه ۷ همچنین مجموعه‌ای از اقدامات طراحی شده را به منظور محدود کردن دسترسی روسیه به کانال‌های مالی را اعلام کرد و متعهد به حذف تدریجی وابستگی به انرژی روسیه و خروج تدریجی یا ممنوعیت واردات از این کشور شد. البته ضرب الاجل خاصی در این مورد تعیین نشد.

کد خبر 5485805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha