۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۱۳

فرماندار فردیس:

مردم نگران تأمین کالاهای اساسی نباشند

مردم نگران تأمین کالاهای اساسی نباشند

البرز - فرماندار فردیس گفت: کمبودی در تأمین هیچ یک از کالاهای اساسی نداریم و اقلام ضروری با بازار تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خداداد کاشفی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بازار فردیس که با همراهی جمعی از اعضای ستاد تنظیم بازار صورت گرفت در میان جمعی از شهروندان اظهار کرد: مسیر انتخاب شده دولت سیزدهم مسیر ناگزیری است که برای جلوگیری از تورم لجام گسیخته است به طوری که باید برای مدیریت کالاهای اساسی مدیریت اساسی و لازم انجام یابد تا از مشکلات اقتصادی جلوگیری شود.

وی بیان کرد: اگر همانند روال سال‌های گذشته یارانه به صورت ارز به وارد کننده تخصیص داده می‌شد باید ۳۰ میلیارد دلار ارز در نظر گرفته می‌شد که این به معنای افزایش نقدینگی و تورم لجام گسیخته بود که تمامی شرایط و وضعیت مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فرماندار فردیس تصریح کرد: در تأمین کالا مشکلی نخواهیم داشت و امروز ذخایر مورد نیاز در بخش‌های مختلف تأمین شده است و بر خلاف کشورهای دیگر به جای پرداخت یارانه به تولیدکننده و مصرف کننده یارانه به واردکننده اختصاص داده می‌شود که این موضوع در سال‌های اخیر سبب شده تا یک سوم از میزان ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای تأمین اقلام و کالاهای اساسی در نظر گرفته شده وارد کشور نشود.

وی اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها را گامی مؤثر در از بین بردن رانت و فساد خواند و افزود: اجرای این طرح تصمیم همه ارکان نظام است و کلیه متخصصان اقتصادی بر اجرای آن متفق القول هستند.

کاشفی با اشاره به نقش نهادهای مردمی مانند اتحادیه‌ها و صنوف در حوزه تبیین شیوه اصلاح یارانه‌ها ادامه داد: حذف ارز ترجیحی و اختصاص مستقیم یارانه به مردم بزرگ‌ترین کار اقتصادی دولت در ۱۰ سال اخیر است و از اتحادیه‌های که در حوزه تولید و توزیع محصولات مختلف فعالیت می‌کنند، انتظار داریم که مزایای طرح را برای مردم شرح دهند.

وی متذکر شد: روزانه ۱۶ اکیپ با انجام گشت‌های متعدد با هدف پیشگیری از تخلفات احتمالی، بازار به صورت مستمر رصد شده و بدون اغماض با متخلفان، گرانفروشان و کم‌فروشان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

کد خبر 5488502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha