۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

فواید هدفمندی یارانه‌ها با اطلاع رسانی و اقناع به مردم بیان شود

فواید هدفمندی یارانه‌ها با اطلاع رسانی و اقناع به مردم بیان شود

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان اصلاح و هدفمندی یارانه‌ها را یک جراحی مهم و بزرگ اقتصادی دانست و گفت: فواید هدفمندی یارانه‌ها با اطلاع رسانی درست و اقناع به مردم بیان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای این شهر با بیان اینکه اصلاح شیوه یارانه‌ها و به نوعی هدفمندی آنان در واقع یک جراحی بزرگ اقتصادی در دوران پس از انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: موضوع یارانه‌ها در تمام دولت‌ها مطرح بود اما حجت‌الاسلام رئیسی این طرح را به اجرا رسانده است.

وی با بیان اینکه باید طبق منویات و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس جمهور و دولت حمایت کنیم، ابراز کرد: فواید هدفمندی یارانه‌ها با اطلاع رسانی و اقناع به مردم بیان شود تا مردم نیز دغدغه‌هایشان کاهش یابد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مردم امروز نگرانی‌هایی دارند، تاکید کرد: کار ارزشمند رئیس جمهور این بود که صراحتاً با مردم درباره این طرح گفتگو کرد.

مطیعی با بیان اینکه باید کاری برای ارز ترجیحی صورت می‌گرفت زیرا نفع آن کمتر به مردم می‌رسید و دلالان از آن نفع می‌بردند، ابراز داشت: طبق آمارهایی که ارائه شده بانک مرکزی ٩٢ میلیارد دلار ارز ترجیحی و نیمایی در نظر گرفته بود که ٧٠ درصد آن به دلیل وجود رانت و دلالی به دست مردم نرسیده دولت به دنبال اصلاح شرایط است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با مطالعه کارشناسی در خصوص رفع موانع شکوفایی اقتصاد مقاومتی سعی دارد تا با آزاد سازی قیمت‌ها، به اقتصاد کشور کمک کند، گفت: دولت با ریسک بسیار بالا این طرح را اجرا کرد در حالی که می‌توانست رویه سابق را اجرا کند لذا باید با همراهی مردم این طرح حمایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه معاندان در رسانه‌هایشان طوری وانمود می‌کنند که مردم ناامید شوند، گفت: مبالغی به عنوان یارانه به حساب ٧٢ میلیون نفر واریز شده و دولت در حال فراهم کردن زمینه ایجاد کالا برگ الکترونیکی است همچنین دولت اعلام کرده که نان، بنزین و دارو تا سال آینده گران‌تر نمی‌شوند در نتیجه باید صبر کرد و نتایج طرح را دید.

کد خبر 5488888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha