۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵

استاندار سمنان:

حذف ارز ترجیحی راهکار مقابله با قاچاق کالا است

حذف ارز ترجیحی راهکار مقابله با قاچاق کالا است

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی راهکار مقابله با قاچاق کالا است، گفت: در این طرح با حذف دلالان، یارانه به صورت مستقیم به دست مردم و سفره آن‌ها می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر شنبه در نشست گفتگوی بین بخش خصوصی و دولت به میزبانی استانداری سمنان درباره شرایط و سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم، تاکید کرد: طرح ابتکاری مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها دارای نقاط قوت بسیار مطلوب و ارزشمندی است که نتایج خوبی از جمله عدالت اقتصادی را برای مردم به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حمایت مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به دولت در بحث اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها امری بسیار ارزشمند است، افزود: سخنان کارشناسان و اهل فن در تبیین طرح و همچنین حمایت بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی در خصوص طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، برای اقناع سازی مردم در اجرای مطلوب این طرح بسیار تأثیر گذار است.

یارانه به صورت مستقیم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد

استاندار سمنان با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی راهکار مقابله با قاچاق کالا است، ابراز داشت: با اجرای این طرح، یارانه‌ای که در ابتدای خط، تولید توزیع می‌شد، با ابتکار صورت گرفته در انتهای زنجیره و خط تولید به صورت مستقیم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه این ابتکار دولت باعث خواهد شد تا با کاهش و جلوگیری از قاچاق کالاهایی که از ارز ترجیحی بهره می‌بردند، یارانه به صورت مستقیم به دست مردم و سفره آنها برسد که امری بسیار ارزشمند است، افزود: از کسبه، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، بخش خصوصی و مردم متدین و عزیز استان در بحث همراهی برای اجرای مطلوب این طرح تقدیر و تشکر دارم.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته، ما هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی برای تأمین کالاهای اساسی در استان نداریم، گفت: ارتباط خوب و صمیمانه دولت و بخش خصوصی در سال جاری نیز قوی‌تر از سال گذشته ادامه خواهد یافت

کد خبر 5489656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha