۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳

سوئد و فنلاند بهانه تازه جنگ افروزی آمریکا؛

پنتاگون: آماده ارائه کمک نظامی به فنلاند و سوئد هستیم

پنتاگون: آماده ارائه کمک نظامی به فنلاند و سوئد هستیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در راستای بسط ائتلاف نظامی ناتو در اروپا، فنلاند و سوئد را برای پیوستن به ناتو ترغیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می گوید کشورش آمادگی دارد تا در صورت نیاز، حمایت نظامی به سوئد و فنلاند ارائه دهد.

سخنگوی پنتاگون در مصاحبه ای با شبکه بی بی سی، بدون اشاره به سیاست جنگ افروزانه کشورش دراوکراین گفت که هشدارهای روسیه (به فنلاند و سوئد )به وضوح نگران کننده است. کربی گفت: اما این (مسئله) به روسیه بستگی ندارد که تعیین کند فنلاند و سوئد متحد ناتو شوند یا خیر، بلکه به مردم فنلاند و سوئد بستگی دارد.

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در صورت حمله به فنلاند و سوئد نیروهایی را برای دفاع از آنها اعزام می کند، گفت که نمی‌خواهد در مورد یک سناریوی فرضی گمانه‌زنی کند. با این حال در ادامه افزود که فنلاند و سوئد هر دو نظام های بسیار مدرنی دارند که نیروهای آمریکایی به راحتی با آنها کار می کنند.

کربی، احتمال تسری جنگ افروزی کشورش به فنلاند و سوئد را اینگونه توجیه کرد: روابط نزدیک واشنگتن و دو کشور اروپای شمالی به واشنگتن این امکان را می دهد که به هلسینکی و استکهلم کمک نظامی ارائه کند. سخنگوی پنتاگون افزود اگر در دوره درخواست آنها برای عضویت در ناتو و پس از پیوستن آنها به ناتو به برخی قابلیت ها یا حمایت های اضافی نیاز داشته باشد، در صورت نیاز قادر خواهیم بود حمایت بیشتری ارائه کنیم.

در حالیکه سوئد و فنلاند با دستاویز حمله روسیه به اوکراین در انتظار پیوستن به ناتو هستند، آمریکا نیز در این میانه بر سیاست جنگ افروزانه خود می کوبد و با ارسال تسلیحات نظامی بیشتر بر آتش جنگ در اوکراین بیشتر می دمد.

کد خبر 5491652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha