۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه:

بازدید از موزه‌های کرمانشاه امروز رایگان است

بازدید از موزه‌های کرمانشاه امروز رایگان است

کرمانشاه- سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بازدید از موزه‌های کرمانشاه امروز چهارشنبه رایگان است.

جبار گوهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت روز موزه و میراث فرهنگی امروز ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ بازدید از تمامی موزه‌های استان کرمانشاه رایگان است.

وی با اشاره به روز موزه و میراث فرهنگی، افزود: امروز ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت یازده قبل از ظهر، بازدیدی از موزه نفت انجام می‌شود و خانواده سپاه پاسداران نیز از سایت موزه جهانی بیستون بازدید می‌کنند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: در روز موزه و میراث فرهنگی، ایتام و کودکان بی‌سرپرست و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه از تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون الملک بازدید می‌کنند.

گوهری در خصوص برنامه‌های هفته میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری از خانه تاریخی فیض مهدوی که مرمت و بهره‌برداری شده در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته، افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به معرفی برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه در هفته میراث فرهنگی، بیان کرد: نشست تخصصی باستان‌شناسی در دانشگاه رازی با حضور اساتید کشوری و استانی در هفته میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: از دیگر برنامه‌های متنوع اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه می‌توان به کارگاه آموزشی حفاظت از میراث فرهنگی در پایگاه جهانی بیستون، ورکشاپ مرمت که احتمالاً در پایگاه بیستون اجرا شود و افتتاح ۲ پروژه در محور ساسانی در شهرستان‌های دالاهو، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب که انجام شده، اشاره کرد.

گوهری بیان کرد: مرمت و ساماندهی خانه داوود، ساماندهی محوطه آنوبانینی و تور عکاسان استان کرمانشاه به منطقه اورامانات در روز جمعه، برنامه تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان میراث فرهنگی و اختتامیه جشنواره نوروزی که در کرمانشاه برگزار شد از دیگر برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه در هفته میراث فرهنگی است.

کد خبر 5493118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha