۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶

فاطمی‌امین در حاشیه هیئت دولت:

تمرکز ما در هفته گذشته روی توزیع کالا بود/ نگرانی‌های مردم رفع شد

تمرکز ما در هفته گذشته روی توزیع کالا بود/ نگرانی‌های مردم رفع شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در هفته گذشته قیمتی در مورد چند قلم از کالاها داشتیم و در هفته اول تمرکز ما روی توزیع بود که خوشبختانه انجام شده و نگرانی‌های مردم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با وضعیت بازار، گفت: ما در هفته گذشته قیمتی در مورد چند قلم از کالاها مثل روغن و لبنیات داشتیم و در هفته اول تمرکز ما روی توزیع بود که خوشبختانه انجام شد و نگرانی‌های مردم برای مواجه شدن با کمبود کالاها مرتفع شد.  
 
وی عنوان کرد: در مرحله بعد قیمت ها را مدیریت می‌کنیم و از هفته آینده سامانه نظارت مردمی شروع به کار می‌کند و  در کل کشور اجرایی خواهد شد. متاسفانه  ۳۰ درصد از اصناف پروانه کسب و کار ندارند که کار نظارت را با مشکل مواجه می‌کنند و ما  قیمت‌ها  را کنترل می‌کنیم که در حد مجاز باشد و شرکت های پخش را کنترل می‌کنیم. کانال ارتباطی ما ۱۲۴ است و کار کاملا الکترونیکی است و پاسخگویی با سرعت انجام می‌شود

وزیر صمت تصریح کرد: از هفته آینده،  برگه‌های نظارت مردمی روی کالاها درج  می‌شود و شهروندان اگر تخلفی دیدند یا رضایتی دارند با اعلام سامانه و یک «اپلیکیشن» به اسم «صمت من» می توانند آن را اعلام کنند. این اعلام نظرها به صورت خودکار قابل کنترل خواهد بود و مردم اگر شکایتی دارند آن را گزارش می‌دهند و علاوه بر این، این سامانه وضعیت آن واحد صنفی را مشخص می‌کند و خود کنترلی برای اصناف هم ایجاد می‌کند و نظارت را گسترده می‌سازد و لازم نیست بازرسان ما سرکشی داشته باشند.  
 
فاطمی امین در پایان درباره انحصار واردات خودرو با تاکید بر اینکه ورادات خودرو انحصاری نیست،  گفت: کلیات موضوع واردات خودرو در دولت مصوب شد و در مورد یکی از بندهای آن سوالاتی مطرح شد و  قرار شد کمیسیون اقتصادی آن را  بیشتر بررسی کند.  اولویت ما واردات خودروهای اقتصادی است که عموم مردم از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 5493151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha