۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸

در راستای تحقق شعار سال؛

کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان شبستر تشکیل شد

 کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان شبستر تشکیل شد

شبستر- کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان شبستر در راستای تحقق شعار سال، تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز چهارشنبه در نشست مشترک مدیران و اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی شبستر با فرماندار این شهرستان تصمیمات کاربردی جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ اتخاذ شد.

در این نشست که با حضور مدیر پروژه مزرعه فناوری پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ایوب دهقان فرماندار شبستر با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات کاربردی در حوزه اشتغال دانش بنیان با محوریت دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانشگاه‌ها یکی از ضلع‌های مهم اثرگذار تولید و اشتغال دانش بنیان می‌باشند، ضرورت دارد که اقدامات جدی و کاربردی برای این بحث انجام شود تا شاهد فعالیت‌های اثرگذار آن در اشتغال آفرینی دانش بنیان باشیم.

وی افزود: پیشنهاد ایجاد کمیته اقتصاد دانش بنیان یکی از ضرورت‌های تحقق شعار سال و اساس آن به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه است.

فرماندار شبستر پیشنهاد تعیین شهرستان شبستر به عنوان شهر دانش بنیان و مزرعه دانش بنیان را داد و از انجام اقدامات لازم در این زمینه خبر داد.

حجت الاسلام قربانی مدیر پروژه مزرعه فناوری پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی که به عنوان مهمان ویژه این نشست حضور داشت در خصوص پیشنهاد تعیین شهرستان شبستر به عنوان شهر دانش بنیان و مزرعه دانش بنیان گفت: با توجه به ویژگی‌های بسیار مطلوب شهرستان شبستر از جهت فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، صنعتی، اقتصادی و کشاورزی شهرستان شبستر به عنوان شهر پایلوت مزرعه دانش بنیان در قرارگاه تحول نوآوری و پیشرفت وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده و به عنوان مدیر پروژه مذکور هستم و فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرده‌ایم.

غلامرضا کاظمی زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه، خواستار استفاده از توانمندی‌های این دانشگاه و ظرفیت بالای اساتید و پژوهشگران و دانشجویان در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و شعار سال بر آمادگی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شبستر در پاسخگویی به مسائل علمی، پژوهشی و فناوری شهرستان تأکید کرد.

در این نشست با دستور فرماندار کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان شبستر تشکیل و اعضای آن نیز مشخص شد.

ریاست این کمیته به عهده شخص فرماندار و دبیر کمیته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شبستر تعیین شد.

کد خبر 5493388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha