۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸

استاندار گیلان:

طرح سالم سازی دریا در مکان های مناسب اجرا ایجاد شود

طرح سالم سازی دریا در مکان های مناسب اجرا ایجاد شود

انزلی- استاندار گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حرمت‌ها در بهره برداری فرهنگی و اجتماعی از سواحل، گفت: طرح سالم سازی دریا در مکان های مناسب اجرا ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنجشنبه در گردهمایی مسئله شناسی فرهنگی، اجتماعی سواحل در بندر انزلی اظهار کرد: بعد از آزاد سازی سواحل، توجه به اقتصاد دریا و بهره برداری از ساحل با تدوین بسته فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ایجاد قرارگاه در فرمانداری‌های گیلان با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، افزود: باید در استفاده از سواحل امنیت مردم نیز مورد توجه قرار گیرد تا مردم در آرامش کامل از ساحل بهره مند شوند

استاندار گیلان با بیان اینکه شهرداران و دهیاران، متولیان استفاده بهینه از سواحل هستند، گفت: نباید سواحل به حال خود رها شده و طرح‌های سالم سازی دریا باید در مکان‌های مناسب ایجاد شود.

عباسی با تاکید بر لزوم حفظ حرمت‌ها در بهره برداری فرهنگی و اجتماعی از سواحل، ادامه داد: باید با مساعدت و مشارکت همه دستگاه‌ها در شیوه اداره ساحل، علاوه بر حضور بیشتر گردشگران و مسافران، بومیان سواحل از عوائد آن منتفع شوند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید درآمد سرانه مردم افزایش یابد، اضافه کرد: با وجود ضرورت رعایت اقتصاد دریا، نباید عرصه برای مردم تنگ شود.

عباسی به ضرورت هم اندیشی برای استفاده از شیوه‌های جدید اشاره و تاکید کرد: برای استفاده مردم از دریا باید تولید محتوا داشته و بهره وری از سواحل ارتقا یابد

وی با تاکید بر اینکه استفاده اقتصادی از سواحل یکی از راه‌های رشد اقتصادی استان است، گفت: در گیلان برنامه توسعه اقتصادی ۷.۹ درصدی برای امسال تدوین شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با متصرفان حرایم دریا و سواحل و منابع طبیعی به شدت برخورد می‌شود، اضافه کرد: دهیاران حق صدور هیچ گونه پروانه ساخت را ندارند و در صورت مواجهه با تخلفاتی از این دست علاوه بر تخریب بنا با متصرف و صادرکننده مجوز به شدت برخورد می‌شود.

عباسی گفت: امروزه راه‌های فساد در گیلان بسته شده تا مردم دچار خسارت‌های مادی و معنوی نشوند.

کد خبر 5494065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha