۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

سرانه فضای کتابخانه‌ای در شیراز مناسب نیست

سرانه فضای کتابخانه‌ای در شیراز  مناسب نیست

شیراز - دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت:سرانه فضای کتابخانه‌ای در شیراز در نقطه مطلوب قرار ندارد اما امیدوارم به زودی شاهد افتتاح کتابخانه مرکزی شیراز باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رمضانی در دیدار با استاندار فارس با اشاره به رویکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتابخوانی گفت: به حمدالله آقای دکتر اسماعیلی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس هیئت امنا نهاد، در حوزه کتابخانه‌های عمومی بسیار همراه هستند و نگاه مثبتی به این حوزه دارند.

دبیر کل نهاد ادامه داد: ما در حوزه مجموعه نکاتی را پیشنهاد داده ایم و قطعاً پیشنهادات ارزشمند شما را نیز جمع بندی و مطرح خواهیم کرد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های نهاد در حوزه فضای مجازی و همچنین ارائه خدمات به گروه‌های خاص در کتابخانه‌های عمومی، گفت: سرانه فضای کتابخانه‌ای در شیراز در نقطه مطلوب قرار ندارد بسیار امیدواریم که با حمایت‌های لازم این سرانه در مجموعه استان افزایش یابد و به زودی شاهد افتتاح کتابخانه مرکزی شیراز باشیم که در این مسیر حمایت‌های شما را می‌طلبیم.

رمضانی همچنین با تشریح نحوه تأمین بودجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و چالش‌های پیش روی احصای آن، بر لزوم توسعه فضای کتابخانه‌ای در شهر شیراز تاکید کرد و گفت: ما تلاش ویژه‌ای برای افزایش فضای سرانه کتابخوانی در استان فارس و به خصوص شهر شیراز داریم که البته موانعی بر سر راه وجود دارد و امیدواریم با همسویی سایر دستگاه‌ها و حمایت استانداری از این موانع عبور کنیم. در

ادامه محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز با اشاره به اهمیت کتابخوانی و نقش کتابخانه‌های عمومی در جامعه گفت: در استان فارس آنچه متعلق به کتابخانه های عمومی است و باید به فضای کتابخانه‌ای تبدیل شود، باید در اختیار این نهاد فرهنگی قرار گیرد و در حوزه توسعه فضای کتابخانه ای در استان فارس، حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 5494071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha