۱۹ شهریور ۱۳۸۶، ۱۲:۲۰

نخستین جشنواره فیلم کوتاه و عکس رشت برگزار می‌شود

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس با حضور کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای عضو اکو اردیبهشت‌ماه 1387 در شهر رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران با اعلام این خبر افزود: "اداره کل ارشاد گیلان و انجمن سینمای جوانان با حمایت معاونت سینمایی وزارت ارشاد و استانداری گیلان متولی برگزاری این رویداد با حضور کشورهای حاشیه خزر و عضو اکو شامل ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، روسیه، ترکیه، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ایران هستند."

ناصر باکیده تعمیق پیوندهای فرهنگی، اجتماعی، آئینی و گسترش مناسبات منطقه ای در عرصه های گوناگون با هدف حفظ و بازشناسی دستاورهای ملت های حاشیه دریای خزر و کشورهای عضو اکو و تقویت پشتوانه های اصیل فکری و فرهنگی از طریق محور قرار دادن عناصر بی بدیل هویتی، دینی و آئینی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس رشت در دو بخش برگزار می شود، گفت: "بخش فیلم در قالب مسابقه بین الملل و مسابقه نگاه ملی به اجرا درمی آید. بخش ویژه بین الملل "در جستجوی حقیقت" هم برای ترسیم مشترکات کشورها طراحی شده و شامل آثاری می شود که به بهترین وجه به یکی از موضوعات مقام والای انسانی، نقش اخلاقیات در زندگی بشر، اندیشه و سرشت پاک در ارتباط با پیروان جوامع دینی و ... پرداخته باشند."

بخش "مسابقه نگاه ملی" با عنوان "چشم انداز سرزمین زیبای ما" شامل آثار فیلمسازان ایرانی می شود که به موضوع فرهنگ، سنن و آداب و رسوم مناطق مختلف ایران بپردازند.

کد خبر 549469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha