۱۹ شهریور ۱۳۸۶، ۱۴:۲۳

با وجود گذشت 6 ماه از سال 86؛

سهم تهران از تبصره 13هنوز اعلام نشده است/ حرکت لاکپشتی در تحقق تبصره 13

سهم تهران از تبصره 13هنوز اعلام نشده است/ حرکت لاکپشتی در تحقق تبصره 13

با وجود گذشت حدود 6 ماه از سال 86 نه تنها سهم تهران از اعتبارات پیش بینی شده در تبصره 13 اعلام نشده ، بلکه بخش عمده سهم پایتخت از اعتبارات سال 85 تبصره 13 نیز تاکنون محقق نگردیده ا ست.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: به رغم زحماتی که به منظور تحقق تبصره 13 کشیده شده ، متاسفانه انتظار مدیریت شهری و توقع شهروندان عزیز از این تبصره برآورده نشده و میزان توجه به پایتخت کافی نبوده است.

به گزارش معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی تصریح کرد: از مجموع دو هزار و 750 دستگاه اتوبوسی که قرار بود در قالب اعتبارات سال 85 تبصره 13 به تهران اختصاص یابد، صرفا حواله یک هزار و 827 دستگاه اتوبوس تحویل شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که بسیاری  تبصره 13 را منجی حل مشکلات حمل و نقل شهری عنوان می کردند، در حالی که حرکت کند تحقق آن در یک سال و نیم اخیر خلاف این ادعا را اثبات می کند افزود: با روند موجود انتظار هیچ جهش و تحولی در حمل و نقل عمومی پایتخت نمی توانیم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نقش شهرداری تهران  در مسائل شهری آن قدر نادیده گرفته می شود که مدیریت شهری حتی در انتخاب اتوبوس هایی که قرار است در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به کار گرفته شوند نیز نقشی ندارد اضافه کرد: کلید موفقیت تبصره 13 خاتمه تمرکز گرایی موجود و تفویض اختیار به شهرداری ها است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که بر اساس اصول، میزان انتظارات و مطالبات می بایست متناسب با میزان اختیارات و امکانات باشد، ادامه داد: وقتی مدیریت شهری حتی امکان انتخاب اتوبوس های مناسب مورد نظر برای ناوگان اتوبوسرانی را نیز ندارد، جهش و تحول در حمل و نقل همگانی دور از انتظار است.

مهندس تشکری هاشمی با طرح پیشنهاد اختصاص مبلغ حاصل از صرفه جویی بنزین به تهران جهت توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت ، خاطرنشان کرد: میزان کمک سال گذشته دولت به متروی تهران تنها برای احداث 2/1 کیلومتر خط مترو کفایت می کند، در حالی که مدیریت شهری توانایی ساخت سالاته 20 کیلومتر از 300 کیلومتر خطوط مورد نیاز شبکه متروی پایتخت را دارد.

وی با تشبیه مترو به ستون فقرات حمل و نقل شهری اظهار کرد: این سیستم ایمن، پاک و کار آمد که از حدود 100 سال پیش در شهرهای بزرگ دنیا به کار گرفته شده با توجه به استقبال شهروندان عزیز به عنایت بیشتر دولت محترم و نمایندگان معزز مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

معاون شهردار تهران با بیان این که از 120 میلیارد تومان یارانه سال گذشته بلیط مترو حدود 100 میلیارد تومان آن را شهرداری تهران پرداخت کرده گفت: کمک دولت در سال گذشته بابت یارانه بلیط مترو تنها 20 میلیارد تومان بوده است.

تشکری هاشمی با اشاره به این که ناوگان اتوبوسرانی پایتخت سالانه 200 میلیارد تومان برای شهرداری تهران هزینه در بردارد تصریح کرد: از این مبلغ 20 میلیارد تومان از محل فروش بلیط تامین می شود و کمک دولت بابت یارانه بلیط اتوبوس در سال گذشته نیز تنها 5/5 میلیارد تومان بود.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه پدرانه و کلان دولت در فعالتیهای شهری خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برای ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان عزیز به کمک دولت و حمایت مجلس نیاز دارد، اما به مردم خوبمان اطمینان می دهیم مدیریت شهری جهت تامین آسایش و رفاه این عزیزان از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نخواهد کرد.

کد خبر 549565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha