۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

نفوذ سامانه ناپایدار به اردبیل/وزش باد تا ظهر سه شنبه تداوم دارد

نفوذ سامانه ناپایدار به اردبیل/وزش باد تا ظهر سه شنبه تداوم دارد

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه ناپایدار جوی از فردا وارد استان اردبیل می شود به طوری که سرعت وزش باد به تدریج افزایش می یابد و تا ظهر سه شنبه تداوم خواهد داشت.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: سامانه ناپایدار از فردا وارد استان اردبیل می‌شود به طوری که سرعت وزش باد به تدریج افزایش می‌یابد و تا ظهر سه شنبه تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز جو استان پایدار خواهد بود، افزود: با توجه به جهت جریانات جنوبی افزایش محسوس دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس در روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد خواهیم بود و از فردا عصر با تشکیل هسته گردوخاک در کشور عراق و وزش بادهای جنوبی، در استان نیز غلظت گردوخاک افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: همچنین با فعالیت سامانه ناپایدار در استان از عصر روز دوشنبه هفته جاری بارش‌های باران آغاز می‌شود که این بارندگی‌ها ابتدا به صورت رگبار گاهی توأم با رعد و برق خواهد بود، اما از عصر سه شنبه با شمالی شدن جهت جریانات هوا ضمن کاهش محسوس دما، بارش باران در غالب مناطق استان تداوم خواهد داشت.

محمدی ادامه داد: این سامانه تا ظهر پنجشنبه هفته جاری در استان تداوم خواهد داشت و تمرکز بارندگی‌ها در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود لذا به همشهریان توصیه می‌شود به هشدار سطح زرد شماره ۱۶ مرکز پیش بینی استان اردبیل توجه کنند.

کد خبر 5496316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha