۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۴

دبیراجرایی ستاد اربعین مطرح کرد؛

پیش بینی حضور ۵ میلیونی ایرانیان در سفر اربعین

پیش بینی حضور ۵ میلیونی ایرانیان در سفر اربعین

شیراز- دبیراجرایی ستاد اربعین کشور گفت: با توجه به کاهش آمار کرونا و مبتلایان به این بیماری پیش بینی می‌شود ۵ میلیون نفر در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید احمدی پیش از ظهر یکشنبه در ستاد اربعین استان فارس بیان کرد: پیاده روی اربعین یکی از مهم‌ترین اقدامات و گردهمایی شیعیان جهان است.

وی ادامه داد: با توجه به اقبالی که شیعیان جهان از این رویداد داشته اند شاهد هستیم که این پدیده به موضوعی فراملی و فرامرزی تبدیل شده است و شاهد جهانی شدن پیاده روی اربعین خواهیم بود.

دبیر اجرایی ستاد اربعین کشور ادامه داد: پیاده روی اربعین از جمله مراسم‌های مذهبی است که تمامی دیدگاه‌های فکری و از تمامی آحاد جامعه در این پیاده روی حضور دارند از این رو این مراسم تنها مربوط به یک گروه خاص نبوده و برای تمامی مردمان جهان است.

احمدی ادامه داد: پیاده روی اربعین از جمله مراسم‌هایی است که موجب شده وحدت و هم گرایی در تمامی افراد را شاهد باشیم و می‌توان از این ظرفیت برای ترویج سبک زندگی ایرانی -اسلامی بهره جست.

به گفته این مقام مسئول اگر ادعای جهانی شدن پیاده روی اربعین را داریم باید ادبیات و تولید محتوای لازم برای جهانی شدن این مراسم مذهبی نیز ایجاد شود، این در حالی است که تاکنون بیش از یک هزار و ۶٠٠ خبرنگار خارجی از پیاده روی اربعین تولید محتوا کرده اند.

کد خبر 5496388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha