۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۷

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

دادگستری کرمانشاه به موضوع حل آسیب‌های اجتماعی ورود کرده است

دادگستری کرمانشاه به موضوع حل آسیب‌های اجتماعی ورود کرده است

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دادگستری کرمانشاه به موضوع حل آسیب‌های اجتماعی ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز توسلی‌زاده ظهر یکشنبه در اجلاسیه شهدای حقوقدان غرب کشور که با حضور دادستان کل کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اعضای شورای قضائی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی کرمانشاه، حقوق‌دانان بسیجی و خانواده معظم شهدای حقوقدان غرب کشور در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این بزرگداشت‌ها و اجلاسیه‌ها در نظام الهی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران یک ضرورت و نیاز است.

وی با اشاره به اینکه اداره کشور در نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدف تحقق اوامر شرع مسیر می‌شود، افزود: جوانان ایران اسلامی خالصانه مجاهدت‌ها و فداکاری‌های بسیاری برای به ثمر نشستن انقلاب و دفاع مقدس انجام داده‌اند که این ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها تنها در یک نظام ارزشی اتفاق می‌افتد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قنبری از شهدای حقوقدان شاخص کشوری، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران شهید شدن در راه خدا یک ارزش است.

توسلی زاده با بیان این که خدمت به مردم و حل مشکلات آنها نیز جزئی از نظام ارزشی است بیان کرد: این ارزش‌ها موتور حرکت انقلاب اسلامی به سوی اهداف والا محسوب می‌شود و هر کجا یک ارزش آسیب ببیند، مسلماً مردم و نظام نیز آسیب خواهند دید.

وی به برنامه‌های دادگستری استان کرمانشاه مبنی بر جامعه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در راستای مردمی کردن دستگاه قضا و آسان کردن کار و زندگی برای مردم پرداخت و گفت: این منویات مقام معظم رهبری را طی ۳۲ ماه گذشته با همکاری و کمک سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه محقق کرده‌ایم.

توسلی‌زاده با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی کرمانشاه امروز یکی از پیشتازترین دستگاه‌های قضائی کشور در بحث مردمی شدن است، افزود: اگر مشکلات مراجعه کنندگان به دستگاه قضائی استان کرمانشاه راه حل قانونی داشته باشد آن را برطرف و در غیر این صورت با اخلاق و متانت اسلامی فرد را راهنمایی می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضائی استان کرمانشاه فراتر از وظایف خود وارد بحث مدیریت آسیب‌های اجتماعی نیز شده است که در این راستا با حضور حقوقدانان در مساجد گامی برای کاهش این آسیب‌ها و رفع مشکلات مردم بر می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه دادگستری کرمانشاه در خدمت حل مشکلات مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد درخواست‌های مردم معیشتی و تنها ۱۰ درصد مسائل حقوقی است.

کد خبر 5496444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha