۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹

علی‌احمدی خبر داد؛

اجرای عملیات آنالیز و نمونه‌برداری خاک در منطقه ۱۳

اجرای عملیات آنالیز و نمونه‌برداری خاک در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ از آغاز پروژه آنالیز و نمونه‌برداری خاک با مشارکت مجموعه دانش‌بنیان در این منطقه به‌منظور توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی علی‌احمدی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که شعار سال را نام‌گذاری کرده‌اند و تأکیدات شهردار تهران، شهرداری منطقه ۱۳ در نظر دارد، با کمک مجموعه‌های دانش‌بنیان در مسیر نگهداشت شهر و توسعه فضای سبز شهری گام بردارد.

شهردار منطقه ۱۳ افزود: در راستای نقش مجموعه‌های دانش بنیان در توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۳ نسبت به اجرای پروژه آنالیز و نمونه برداری خاک اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلات ناشی از کاهش نزولات جوی و کاهش کیفیت آب آبیاری به دلیل برداشت‌های بیش از حد مجاز از سفره‌های زیر زمینی در سال‌های گذشته منجر به شوری خاک‌ها، کاهش کیفیت خاک و در نهایت وارد شدن خسارت به فضای سبز در بلند مدت شده است، اظهار کرد: از این رو، تدوین برنامه‌های علمی و همچنین تهیه نقشه مدون خاک منطقه ۱۳، اطلاعات دقیق و به‌روز، که نتیجه آزمون‌های ارزیابی خاک است، در دستور کار قرار گرفت.

علی‌احمدی افزود: برای دستیابی به نقشه خاک منطقه ۱۳، شناخت دقیق بافت خاک، کمبودها و سایر موارد و عناصر خاک بررسی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۳ خاطرنشان کر: هدف از انجام آزمایشات خاکشناسی در مناطق مختلف منطقه، بررسی ترکیبات به منظور تأمین نیاز خاک و جلوگیری از مصرف بیش از حد کود و کاهش آلودگی‌های خاک و محیط زیست است.

کد خبر 5496449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha