۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:

وضعیت آلودگی هوای کرمانشاه در کارگروه شرایط اضطراری رصد می‌شود

وضعیت آلودگی هوای کرمانشاه در کارگروه شرایط اضطراری رصد می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: وضعیت آلودگی هوای کرمانشاه در کارگروه شرایط اضطراری رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شهبازی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تداوم غبارآلودگی هوای استان کرمانشاه و نفوذ ریزگردها در آسمان غرب کشور کارگروه شرایط اضطراری با برگزاری جلسات متعدد از صبح امروز و ارتباط با سازمان‌های محیط زیست و هواشناسی استان آخرین نقشه‌ها و پیش بینی‌های موجود را بررسی کرده و در اولین زمان ممکن نسبت به صدور اطلاعیه درباره نحوه فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و ادارات استان کرمانشاه در روز چهارشنبه چهارم خرداد اطلاع رسانی می‌کند.

وی افزود: خط قرمز کارگروه شرایط اضطراری سلامت و بهداشت هم استانی‌ها است و در این راستا تلاش می‌کند با بررسی داده‌های هواشناسی و محیط زیست به یک پیش بینی کم خطا و با بالاترین احتمال وقوع برسد و سپس اقدام به صدور اطلاعیه کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: اطلاع رسانی سریع و به موقع به هم استانی‌ها برای کارگروه شرایط اضطراری مهم و در اولویت است.

شهبازی بیان کرد: در زمان غبارآلود بودن هوا مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند و ورزشکاران هم در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.

وی ادامه داد: مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به ادارات و سازمان‌های مربوطه هشدار داده است که با توجه به وزش باد و گرد و خاک و تداوم آلودگی هوا از روز چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری لازم است با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع به وسیله رسانه‌های محلی، اقدامات پیشگیرانه لازم درباره موارد زیر را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: جلوگیری از شکستن درختان فرسوده، پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی، آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک و خسارت به صنعت کشاورزی، تأخیر و احتمال لغو پروازها و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای تمام گروه‌های سنی به‌ویژه بیماران قلبی، ریوی، خردسالان از جمله این اقدامات است.

کد خبر 5498560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha