۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳

سرپرست بهزیستی استان سمنان:

۳۲ هزار کودک استان سمنان مشمول طرح غربالگری بینایی هستند

۳۲ هزار کودک استان سمنان مشمول طرح غربالگری بینایی هستند

سمنان- سرپرست بهزیستی استان سمنان از آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال خبر داد و گفت: ۳۲ هزار کودک استان مشمول این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی عصر چهارشنبه در آئین افتتاح نامه غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال با بیان اینکه طبق آمار ثبت احوال ۳۲ هزار و ۹۵۸ کودک استان سمنان مشمول طرح غربالگری بینایی هستند، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از معلولیت‌هایی نظیر نابینایی و کم بینایی و تنبلی چشم است.

وی ضمن بیان اینکه برای سال جاری در هر شهرستان تعداد ۴۱ پایگاه دائمی و غیر دائمی و سیار غربالگری چشم در نظر گرفته شده است، افزود: این پایگاه‌های غربالگری بینایی تحت نظارت اداره کل بهزیستی سمنان قرار دارند و پذیرای کودکان و جامعه هدف خواهند بود.

سرپرست بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه ۹ اپتومتریست سطح دو و سه پزشک متخصص چشم برای اجرای برنامه با سازمان همکاری دارند، ابراز داشت: تلاش شد تا با خرید تجهیزات به روز و تحویل آن به مراکز منتخب و مجری طرح غربالگری بتوانیم در ارائه خدمات رضایتمندی جامعه را کسب کنیم.

منطقی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار و ۷۵۵ کودک استان سمنان غربالگری شدند، تصریح کرد: از این تعداد ۶۷ کودک آمبلیوپ تشخیص داده شد و ۴۳۴ نفر نیز سایر اختلالات بینایی داشتند و ۲۴ نفر نیز برای درمان به چشم پزشک مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه به ۵۰ کودک نیازمند کمک هزینه عینک پرداخت شد، افزود: از بین کودکان غربالگری شده نیز یک نفر نیازمند عمل جراحی بود که هزینه آن نیز سال گذشته پرداخت شد.

کد خبر 5499447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha