۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

حاکمیت جوی پایدار در اردبیل/دما به ۳۴ درجه سلسیوس می رسد

حاکمیت جوی پایدار در اردبیل/دما به ۳۴ درجه سلسیوس می رسد

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس آخرین نقشه های هواشناسی تا اواخر هفته جاری جوی نسبتاً پایدار در استان اردبیل پیش بینی می شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی تا اواخر هفته جاری جوی نسبتاً پایدار در استان اردبیل شاهد خواهیم بود و بر این اساس آسمان غالباً صاف تا نیمه ابری، توأم با وزش باد خزری و همراه با هوای مطبوع بهاری پش بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش دما در برخی مناطق استان افزود: در شهرستان‌های کوثر، پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز بیشینه دمای هوا به ۳۴ تا ۳۶ درجه سلسیوس خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در برخی مناطق نیز با توجه به شرایط فصلی و محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، طی ساعات بعد از ظهر و عصر رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق به ویژه در شهرستان‌های مجاور کوهستان سبلان و کوه‌های باغرو احتمال می‌رود.

محمدی ادامه داد: از مردم منطقه انتظار می‌رود تا از صعود به ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه مذبور در منطقه خودداری کرده و به هیچ عنوان در حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند.

وی افزود: با افزایش حجم رواناب‌ها آبگرفتگی معابر دور از انتظار نبوده و نیاز است تا مردم استان اردبیل با توجه به این نکات طی روزهای آینده در سطح شهرها تردد داشته باشند.

کد خبر 5502809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha