۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۵۴

در تماسی تلفنی؛

اردوغان و پوتین درباره سوریه و اوکراین رایزنی کردند

اردوغان و پوتین درباره سوریه و اوکراین رایزنی کردند

رئیس جمهور ترکیه و همتای روس وی در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات در اوکراین گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، نهاد مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین همتای روس خود به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

در بیانیه صادره از سوی نهاد مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه آمده است که اردوغان در گفتگو تلفنی امروز با پوتین ضمن ادعای عدم ایجاد یک منطقه عاری از تروریسم در عمق ۳۰ کیلومتری مرز سوریه در ادعایی مضحک بدون اشاره به نقض حاکمیت ملی سوریه بر خلاف منشور ملل متحد مدعی شد که تامین امنیت این منطقه ضروری است!

نهاد مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه در ادامه اضافه کرد: اردوغان در جریان مذاکرات با ولادیمیر پوتین همتای روس خود پیشنهاد داد تا در استانبول نشستی بین هیئت‌ های روسیه، اوکراین و سازمان ملل برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) نیز در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: پوتین و اردوغان در گفتگو درباره اوکراین، بر تضمین ناوبری ایمن در دریای سیاه و آزوف تاکید کردند.

بیانیه دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اضافه می کند: پوتین در گفتگو با اردوغان بر آمادگی روسیه برای تسهیل ترانزیت دریایی کالا در دریای سیاه با هماهنگی شرکای ترکیه ای تاکید کرده است.

شبکه تلویزیونی رویترز در این خصوص اعلام کرد: اردوغان همچنین از آمادگی ترکیه برای ایفای نقش ناظر میان روسیه و اوکراین در صورت حصول توافق میان مسکو و کی یف خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه به پوتین گفته است که باید هر چه زودتر گام‌ هایی برای تحقق صلح میان روسیه و اوکراین برداشته شود.

کد خبر 5503184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha