۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا:

دولت بایدن درباره تعرفه های تجاری علیه چین به نتیجه نرسیده است

دولت بایدن درباره تعرفه های تجاری علیه چین به نتیجه نرسیده است

بنا به اعلام یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا، دولت این کشور در خصوص تعرفه های تجاری علیه چین هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، معاون وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد دولت متبوعش در حال بررسی تداوم تعرفه های تجاری وضع شده بر کالاهای چینی در دوره دولت قبلی است و بر سر کاهش یا حفظ آنها به نتیجه نرسیده است.

« والی آدیمو» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت که دولت جو بایدن بررسی این موضوع را در دست دارد که آیا برخی از تعرفه‌های وضع شده بر واردات از چین در دوران دونالد ترامپ را کاهش دهد یا خیر.

این مقام دولت آمریکا یادآور شد بررسی های فعلی با تمرکز بر ایجاد تعادل میان اهداف کوتاه‌مدت کاهش قیمت و نیاز بلندمدت به حذف رقابت ناعادلانه علیه شرکت‌های آمریکایی در حال انجام است.

معاون وزارت خزانه داری آمریکا تاکید کرد که ما فعالانه در حال بررسی هستیم که در رابطه با این تعرفه‌ها چه اقداماتی صورت دهیم. تصور می کنم مسئله مهمی که هر آمریکایی باید بداند این است که رئیس‌جمهور متعهد به انجام هر کاری است که می تواند به کاهش هزینه‌ها به شیوه ای پایدار کمک کند.

روابط میان چین و آمریکا سالیان متمادی است که خالی از تنش نبوده است و طیف وسیعی از موضوعات را در برمی گیرد. اختلافات گسترده چین و آمریکا گاه به شکل مسائل اقتصادی خود را نشان داده و نام جنگ تجاری بر آن گذاشته می شود و گاه شیوع ویروسی ناشناخته بهانه می شود تا پکن و واشنگتن در مقابل هم قرار بگیرند و زمانی در قالب جنگ کنسولی و اخراج دیپلمات های دو کشور نمود می یابد. جنگ تجاری و وضع تعرفه های متقابل را باید به طور خاص میراث دوره ترامپ دانست.

کد خبر 5504159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha