۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱:۰۷

مسئول بسیج سازندگی استان فارس خبرداد؛

نصب ۵۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق محروم فارس

نصب ۵۰ هزار پنل خورشیدی  در مناطق محروم فارس

شیراز- مسئول بسیج سازندگی استان فارس گفت: امسال ۵۰ هزار پنل خورشیدی با تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل قزل‌سفلی چهارشنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری اشتغالزایی بین کمیته امداد و بسیج سازندگی فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جهادگران، همچنین گرامیداشت روح پرفتوح امام راحل، مجموعه بسیج و کمیته امداد را یادگار امام دانست و افزود: خدمت به محرومین و ولی نعمتان را افتخار، رسالت و تکلیف انقلابی خود میدانیم که این افتخار برکت معنوی در زندگی شخصی ماست.

وی با تاکید بر این نکته که در تلاشیم تا با توانمندسازی افراد از ورودی‌های کمیته امداد بکاهیم، اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، ایجاد اشتغال در ادبیات اقتصادی کار دشواری است و ایجاد شغل برای محرومین دشواری مضاعفی دارد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه تلاش کردیم در کنار مجموعه‌های مختلف از ظرفیت جهادگران در هر جای استان در کاهش محرومیت استفاده کنیم، افزود: امروز علاوه بر آمریکا و رژیم صهیونسیتی، فقر نیز در مقابل ماست.

مسئول بسیج سازندگی فارس در ادامه به اقدامات مشترک بسیج سازندگی و کمیته امداد فارس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد مبنی بر ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان بسته شد که ۷۲ میلیارد تومان آن جذب و ۳ هزار و ۲۸۳ فرصت شغلی نیز ایجاد شد. برای ۹۱۰ نفر از مددجویان استان از طریق کاریابی شغل ایجاد شد .۲۸ کانون خیرین و ۱۱ مرکز نیکوکاری نیز به وجود آمد. از ۱۵ طرح مددجویان حمایت شد و در جهت بازاریابی محصولات آنان ۱۹۸ غرفه در استان به صورت مناسبتی و فصلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با همکاری و هم افزایی بین مجموعه‌ها و با اولویت مخاطبین ما در بین مددجویان کمیته امداد زمینه توانمندسازی و محرومیت زدایی را در استان افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: امسال و در این تفاهم نامه نصب پنل‌های ۵ کیلوواتی خورشیدی را در دستور کار قرار دادیم. در قانون بودجه امسال ۵۰ هزار پنل خورشیدی با تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است که ما با اولویت مددجویان کمیته امداد این کار را پیش می بریم.

قزل‌سفلی در پایان ابراز داشت: در استان برای تسهیل و تسریع در امر محرومیت زدایی و اشتغالزایی به اطلس جامع اشتغال نیازمند است تا بتوانیم از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

کد خبر 5504976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha