۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۳

در مهر بخوانید+ عکس و فیلم

رئیسی: آذربایجان‌شرقی استان تولید و تجارت است

رئیسی: آذربایجان‌شرقی استان تولید و تجارت است

آذربایجان شرقی مقصد بیست و دومین سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه است. رئیس جمهور طی سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم تأکید کرد: دولت به خدمتگزاری مردم افتخار می کند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پنجشنبه ۱۲ خرداد، در بیست و دومین سفر دولت، آذربایجان شرقی میزبان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه بود.

دیدار با اقشار مختلف مردم، برگزاری جلسه شورای اداری، بازدید از معدن سونگون، شرکت‌های تولیدی و پروژه‌های نیمه تمام از جمله برنامه‌های رئیس جمهور بود.


اخبار سفر رئیس جمهور و وزرا را در زیر بخوانید


۲۳:۵۰ رئیسی تبریز را به مقصد تهران ترک کرد


۲۳:۳۰ رئیسی: آذربایجان‌شرقی استان تولید، تجارت و صادرات است

 حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج شنبه در نشست خبری خود در تبریز گفت: ظرفیت معادن مس در آذربایجان‌شرقی بیش از میزان فعلی از نظر تولید و اشتغال است و به ویژه اگر صنایع پایین دستی مس فعال شود؛ ارزش افزوده و اشتغال به دنبال دارد.

وی گفت: آذربایجان‌شرقی، استان تولید، تجارت و صادرات است و مرز جلفا زمینه برای تجارت و صادرات وجود دارد.

رئیسی افزود: تصمیمات اساسی در رابطه با صنعت و صادرات برای منطقه آزاد ارس گرفته شد. واحدهای تولیدی و صادرات در منطقه آزاد ارس باید فعال شود و برای گشایش مسیر ریلی منطقه نیز باید با کشور همسایه رایزنی شود.

متن کامل را اینجا بخوانید


۲۲:۲۶ تخصیص اعتبار مناسب برای پروژه‌های مطرح شده در سفر هیأت دولت

وزیر میراث فرهنگی از تخصیص اعتبار مناسب برای پروژه‌های مطرح شده در سفر هیأت دولت خبر داد.

عزت الله ضرغامی شامگاه پنج شنبه در بازدید از کارگاه چاپ کلاقه ای در اسکو بیان کرد: هنر کلاقه یا همان باتیک کار ویژه و هنرمندانه‌ای است و علاوه بر اینکه در برخی شهرهای ایران جاذبه دارد به کشورهایی همچون ترکمنستان نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این هنر با همه جذابیت‌هایش کار سخت و طاقت فرسایی است و باید نقوش مختلف را پله به پله روی پارچه طراحی کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۲:۰۲ رئیس جمهور: یارانه به حساب افرادی که معترض هستند واریز می‌شود

یارانه به حساب افرادی که معترض هستند واریز می شود

رئیس جمهور گفت: یارانه به حساب افرادی که معترض هستند بعداز بررسی مجدد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، واریز می‌شود چراکه معتقد هستیم در دهک‌بندی‌ها دقت کامل نشده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: دهه کرامت را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم؛ ان شاالله خداوند به خاطر این ایام برکاتش را به همه ما نازل کند.

وی با بیان اینکه از صحبت‌های جلسه استفاده کردیم؛ روش ما از این جلسات شورای اداری متفاوت از دولت‌های دیگر است، افزود: حضور ما در استان‌ها حضور کاری است و قبل سفر نماینده‌های ما به استان آمده و نیازسنجی کرده و پروژه‌ها را شناسایی می‌کنند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۱:۵۶ وزیر نیرو تأکید کرد؛ ضرورت تسریع در ساخت و اجرای طرح‌های آبرسانی آذربایجان شرقی

ضرورت تسریع در ساخت و اجرای طرح‌های آبرسانی آذربایجان شرقی

وزیر نیرو بر ضرورت تسریع در ساخت و اجرای طرح‌های آبرسانی آذربایجان شرقی تاکید کرد.

علی اکبر محرابیان عصر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سدآیدوغموش میانه آذربایجان شرقی را مهد صنعت کشور است دانسته و افزود: بسیاری از صنایع بی نظیر در این استان قرار داشته و از جمله ظرفیت‌های صنعتی این استان می‌توان به واحدی همچون پمپ ایران اشاره کرد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: طی بازدیدی که امروز از سد آیدوغموش شهرستان میانه داشتیم بر تسریع ساخت و اجرای طرح‌های آبرسانی تاکید شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۱:۴۵ عملیات احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهرستان بناب آغاز شد

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهرستان بناب آغاز شد.

بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بناب از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی است که قرار است ظرف ۲۴ ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۱:۴۰ اختصاص بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ناتمام هشترود

اختصاص بیش از ۷۰۰میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های ناتمام هشترود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از اختصاص بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های ناتمام هشترود خبرداد.

سید امیرحسین مدنی عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان هشترود، ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و همچنین تسلیت حادثه غم انگیز متروپل در آبادان، با بیان اینکه قبل از حضور در شهرستان هشترود ظرفیت‌ها و مشکلات این شهرستان را بررسی کرده‌ایم تا در مصوبات شورای اداری رئیس جمهور حق سفیری خوب برای شهرستان هشترود را ادا کنیم و پیام و درد مردم این منطقه را به رئیس جمهور انتقال دهیم افزود: شهرستان هشترود به حق دارای ظرفیت‌های فوق العاده ای بوده و مشکلات موجود حاصل عدم توجه در طول سالیان گذشته می‌باشد که مشکلات در زمینه‌های مختلف روی هم انباشته شده و حل آن را نیازمند تدبیر و توجه خاص کرده است.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۱:۳۴ رئیس جمهور: دولت قومیت‌های مختلف در کشور را تهدید نمی‌داند

دولت قومیت‌های مختلف در کشور را تهدید نمی‌داند

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده از ظرفیت اقوام مختلف کشور گفت: دولت قومیت‌های مختلف در کشور را تهدید نمی‌داند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در ادامه برنامه‌های بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی در نشست با جمعی از نخبگان این استان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، در مورد اقدامات دولت برای مهار ویروس کرونا در کشور گفت: روزی که دولت را تحویل گرفتیم ۷۰۰ خانواده در روز بدلیل بیماری کرونا داغدار می‌شدند اما امروز وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد این رقم خوشبختانه صفر شده است.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۱:۲۱ اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور در مناطق آزاد

اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور در مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی از اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور در مناطق آزاد خبر داد و گفت: پیگیر توقف این موضوع هستیم.

نماینده ویژه رئیس جمهور عصر پنج شنبه در سفر هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان جلفا گفت: در بازیدی که امروز از برخی پروژه‌ها و واحدهای تولیدی داشتیم، موانع و مسائل موجود با حضور فرماندار و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

سعید محمد افزود: این موضوعات در جلسه شورای اداری مطرح و دسته بندی شد و موارد به نهاد ریاست جمهوری جهت ابلاغ به وزرای مربوطه و پیگیری موضوع منعکس شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۱:۲۱ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: حرکت کشور به سمت رشد اقتصادی مهمترین دغدغه رئیس جمهور است

حرکت کشور به سمت رشد اقتصادی مهمترین دغدغه رئیس جمهور است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مهم‌ترین دغدغه رئیس‌جمهور رعایت حال مردم و حرکت کشور به سمت رشد اقتصادی است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر پنج شنبه در شورای اداری شهرستان سراب گفت: آیت‌الله رئیسی وظیفه جدی و اصلی خود را دیدار و همراهی با مردم و شناخت مصائب و مشکلات آنها از نزدیک می‌دانند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۱:۱۴ معاون وزارت بهداشت: تغییر شیوه نامه‌های بهداشتی منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است

تغییر شیوه نامه‌های بهداشتی منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کنترل کرونا با همکاری مردم محقق شد، گفت: تغییر شیوه نامه‌های بهداشتی منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است.

یونس پناهی عصر پنج شنبه در حاشیه برگزاری میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم تبریز، تغییر شیوه نامه‌های بهداشتی را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا دانست و اظهار کرد: از هموطنان خواهش می‌کنم همچنان به واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه دهند تا از طریق ستاد ملی کرونا نسبت به ارزیابی شرایط و بررسی مدل کرونا پرداخته شود تا ببینیم مدل اپیدمیولوژی کرونا به چه شرایطی رسیده است؛ که بتوانیم بگوییم از ایپدمی گذر کرده و به آندمی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: تغییرات در شیوه نامه‌های بهداشتی باید توسط ستاد کرونا صورت گیرد و مردم منتظر تصمیم نهایی ستاد ملی کرونا باشند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۱:۱۰ معاون رئیس جمهور: جوانان ضرورت افزایش جمعیت را درک کنند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این‌که به دنیا آوردن فرزندی قطعاً مسئولیت دارد، گفت: جوانان ضرورت افزایش جمعیت را درک کنند.

انسیه خزعلی عصر روز پنج شنبه در دیدار با خانواده چهار قلوی آذرشهری، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و با همت وزارت راه و شهرسازی به ویژه اهتمام جدی آقای وزیر، برای اینکه بتوانیم در راستای حمایت از خانواده‌های پرجمعیت گام برداریم، حمایت چهارقلوها را در سال ۱۴۰۰ شروع کرده‌ایم و با جدیت در سفرهای استانی این هدیه را از سوی ریاست جمهوری اسلامی تقدیم خانواده‌های چهار قلو می‌کنیم.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۱:۰۷ معاون رئیس جمهور خبر داد؛ گره گشایی از مشکلات مردم با انجام سفرهای استانی

 گره گشایی از مشکلات مردم با انجام سفرهای استانی

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر شتاب‌بخشی به توسعه و آبادانی آذربایجان‌شرقی، گفت: گره گشایی از مشکلات مردم با انجام سفرهای استانی محقق می‌شود.

سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان هوراند با تجلیل از روحیه انقلابی و ولایی مردم این شهرستان و عشق و ارادت آنان به امام راحل و رهبری عزیز اظهار کرد: امام راحل شخصیت بی بدیلی بودند که تحول فکری عظیمی در ایران و در سطح منطقه و جهان ایجاد کردند به گونه‌ای که امروز ملت ایران، در مقابل زیاده خواهی آمریکا با قدرت ایستاده و سلطه گران نمی‌توانند آسیبی به ملت ایران وارد کنند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۱:۰۴ وزیر کشور خبر داد؛ پیگیری فاینانس خط دو متروی تبریز

پیگیری فاینانس خط دو متروی تبریز

وزیر کشور از تلاش برای تأمین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز خبر داد و گفت: فاینانس خط دو متروی تبریز را پیگیری می‌کنیم.

احمد وحیدی عصر امروز پنج شنبه در جلسه مشترک با مدیریت شهری تبریز اظهار کرد: مردم در مناطق حاشیه نشین تبریز دچار مشکل هستند و ممکن است در آینده رانش زمین در آن منطقه مشکلات خطرناکی ایجاد کند که باید فکری اندیشیده شود.

وی با اشاره به پیشنهاد فرماندار تبریز درباره ساماندهی حاشیه شهر، تاکید کرد: ایجاد قرارگاه سازندگی برای ساماندهی حاشیه شهر طرح خوبی است و باید مسئول مشخصی داشته باشد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۰:۵۵ وزیر نیرو: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به سیستم لوله کشی آب مجهز می‌شوند

وزیر نیرو با بیان اینکه ۱۰ هزار روستای فاقد آب کشور از آب لوله کشی بهره مند می‌شوند، گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به سیستم لوله کشی آب مجهز می‌شوند.

علی اکبر محرابیان عصر روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان میانه گفت: از آغاز طرح جهاد آبرسانی شاهد پیشرفت ۲۵ درصدی این طرح در استان آذربایجان شرقی هستیم.

وزیر نیرو گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی مقرر شده تا ۳۰ ماه آینده ۱۰ هزار روستای فاقد آب کشور به شبکه آب بهداشتی متصل شوند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۰:۵۱ وزیر جهاد کشاورزی: آذربایجان شرقی در تأمین امنیت غذایی کشور نقش محوری و حیاتی دارد

آذربایجان شرقی در تامین امنیت غذایی کشور نقش محوری و حیاتی دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های کشاورزی، باغداری و دامپروری کشور و جزو مناطقی است که در امنیت غذایی کشور نقش محوری و قطب حیاتی دارد.

سید جواد ساداتی نژاد عصر پنج‌شنبه در شورای اداری شهرستان مرند اظهار کرد: در مصوبات این سفر برای بخش کشاورزی که حوزه تخصصی ما است، ۲,۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این عدد در بین سفرهای استانی، عدد بسیار بالایی است زیرا آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های کشاورزی، باغداری و دامپروری کشور و جزو مناطقی است که در امنیت غذایی کشور نقش محوری و قطب حیاتی دارد و ما در وزارت جهاد کشاورزی روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۲۰:۴۰ رئیس جمهور: دولت به خدمتگزاری مردم افتخار می‌کند

دولت به خدمتگزاری مردم افتخار می کند

رئیس جمهور گفت: دولت به خدمتگزاری مردم افتخار می‌کند و با تمام توان تلاش می‌کنیم مشکلات مختلف معیشتی و اقتصادی مردم حل شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر روز پنج شنبه در دیدار مردمی رئیس جمهور در سالن صدرای تبریز، گفت: روزی که دولت کار را آغاز کرد ۷۰۰ خانواده ایرانی داغدار می‌شدند که امروز وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد که روز بدون فوتی را گذراندیم.

رئیسی، با قدردانی از خدمتگزاران عرصه بهداشت و درمان و فعالان این عرصه، افزود: امروز بعد از روزی ۷۰۰ کشته به خاطر ویروس کرونا، روزی بدون فوتی را گذارند. گردهمایی امروز در تبریز اولین برنامه مردمی است که پس از دوران کرونا با این اجتماع معنادار دارم و یکی از دغدغه‌های من عرض ادب و احترام به مردم در سفرهای استانی بود و همیشه از مردم عذرخواهی می‌کردم ولی امروز گویا مقدر شد تا این اجتماع نیز از تبریز شروع شود.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۸:۳۱ تصاویری از حال وهوای سالن برگزاری دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم تبریز


۱۸:۱۸ وزیر میراث فرهنگی عنوان کرد: رشادت‌های رزمندگان و خانواده شهدا واقعیت‌های روشن ۸ سال دفاع مقدس

رشادت‌های رزمندگان وخانواده شهدا واقعیت‌های روشن ۸سال دفاع مقدس

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رشادت‌های رزمندگان و خانواده شهدا را واقعیت‌های روشن هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، سید عزت‌الله ضرغامی روز پنج شنبه با خانواده شهید سید تقی شفیعی اسکویی در شهرستان اسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این دیدار ضمن تجلیل از خانواده شهید شفیعی، آرزوی سلامتی و سعادت را برای این خانواده از خداوند متعال مسئلت کرد و گفت: اینکه شهید سید تقی شفیعی اسکویی پس از چندین سال خدمت در بانک، خدمت خود را در دفاع مقدس ادامه داده و دو فرزند خود را نیز به همراه خود برده است، واقعیت‌های بزرگ جنگ ایران است که با رشادت‌های این‌چنینی به پیروزی رسید.


۱۸:۰۵ وزیر میراث فرهنگی: لزوم همگون‌سازی معماری ساختمان‌های پیرامون عمارت پیرآباد ایلخچی

لزوم همگون‌سازی معماری ساختمان‌های پیرامون عمارت پیرآباد ایلخچی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر لزوم همگون‌سازی معماری ساختمان‌های پیرامون عمارت تاریخی پیرآباد شهر ایلخچی تاکید کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۷:۵۹ وزیر ارشاد: اهتمام به موضوع ایثار و شهادت اولویت وزارت فرهنگ است

اهتمام به موضوع ایثار و شهادت اولویت وزارت فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اهتمام به موضوع ایثار و شهادت اولویت وزارت فرهنگ است.

محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز با خانواده‌های معظم سه شهید در عجب شیر دیدار کرد.

وی دیدار مسئولان با خانواده شهدا را جزو اولویت‌های کاری عنوان کرد و گفت: عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران در جهان مرهون مقاومت و شهامت رزمندگان در طول این هشت سال دفاع نابرابر بود.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۷:۱۶ وزیر نیرو: سد گرمی چای میانه تا پایان سال آبگیری می‌شود

سد گرمی چای میانه تا پایان سال آبگیری می‌شود

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۷:۰۲ بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از پروژه‌های شهرستان جلفا

بازدید میدانی دبیر شورایعالی مناطق آزاد از پروژه‌های شهرستان جلفا

همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد از پروژه‌های شهرستان جلفا بازدید کرد.

سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر استانی به آذربایجان شرقی، امروز پیش از ورود رئیس جمهور به منطقه آزاد ارس و در راستای اهداف دولت در رسیدگی و بررسی مشکلات مردم به صورت میدانی از برخی پروژه‌های این شهرستان بازدید به عمل آورد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۶:۳۷ وزیر میراث فرهنگی: جوانان با الگو ازشهدا می‌توانند فرصت آبادانی کشور را دوچندان کنند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهدا را روشنابخش راه انقلاب دانست و گفت: جوانان با الگوگیری از شهدا می‌توانند فرصت آبادانی کشور را دو چندان کنند.

سید عزت‌الله ضرغامی روز پنجشنبه با خانواده شهید جواد محبیان در شهرستان آذرشهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این دیدار ضمن تجلیل از خانواده شهید محبیان، آرزوی سلامتی و سعادت برای این خانواده از خداوند متعال مسئلت کرد و گفت: شهدا روشنابخش راه انقلاب هستند، جوانان امروز با الگوگیری از شهدای جوان تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، می‌توانند فرصت آبادانی کشور را دو چندان کنند.


۱۶:۲۷ رئیس جمهور از یک کارخانه تولید خودرو بازدید کرد

رئیس جمهور از یک کارخانه تولید خودرو بازدید کرد

رئیس جمهور با حضور در کارخانه تولید خودروهای سبک و سنگین از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات تولید در این منطقه قرار گرفت.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در ادامه بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، با حضور در منطقه آزاد اقتصادی ارس از کارخانه تولید خودروهای سبک و سنگین بازدید کرد.


۱۶:۲۱ معاون رئیس جمهور: اشتغال خانواده محور از اولویت‌های دولت است

 اشتغال خانواده محور از اولویت‌های دولت است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اولویت اشتغال خانواده محور در دولت سیزدهم گفت: بر این اساس اولویت زنان سرپرست خانواده از اهمیت ویژه در تصمیم سازی ها دارد.

انسیه خزعلی روز پنج شنبه در بازدید از نمایشگاه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در تبریز با بیان اینکه اشتغال خانواده محور یکی از موضوعات مهم و جدی است که در دولت سیزدهم به آن توجه ویژه شده است، اظهار کرد: اشتغال زنان سرپرست خانوار و فرزندان این زنان در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر توجه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان و مشاغل خانگی، ادامه داد: پشتیبانی ویژه ای از این مشاغل انجام خواهد شد.

وی افزود: اگر کارآفرینان تضمین تأمین مواد اولیه، نیاز سرمایه‌ای و فروش آنها را انجام دهند تسهیلات مربوطه اخذ خواهد شد.


۱۶:۱۶ وزیر ارشاد: مهمترین سرمایه دولت سیزدهم اعتماد اجتماعی و همراهی مردم است

مهمترین سرمایه دولت سیزدهم اعتماد اجتماعی و همراهی مردم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتماد اجتماعی و همراهی مردم به عنوان بزرگترین سرمایه دولت سیزدهم، موجب گره گشایی مشکلات کشور خواهد شد.

محمد مهدی اسماعیلی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه با اشاره به نزدیکی ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت: همه داشته‌های امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های امام خمینی (ره) است.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۵:۵۲ رشد ۹۵ درصدی رشد تصفیه خانه میانه

رشد ۹۵ درصدی رشد تصفیه خانه میانه

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه خانه میانه خبر داد.

یوسف غفارزاده امروز در بازدید وزیر نیرو در سد گرمی چای، تشریح کرد: آبرسانی پروژه شهرستان میانه از سه بخش پروژه سد، تصفیه خانه و انتقال آب به تصفیه خانه انجام می‌شود.

وی گفت: این پروژه در سال ۱۳۸۲ احداث شده است اما از زمانی که شما (وزیر نیرو) دستور ویژه داده‌اید این سد جان دوباره گرفته و امیدواریم با بازدید جناب عالی از این پروژه روند کارها هر چه سریع‌تر انجام شود.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۵:۴۳ گفتگوی جالب کارگر و رئیس جمهور در معدن مس سونگون


۱۵:۲۳ معاون رئیس جمهور: مزیت‌های گردشگری کلیبر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: مزیت‌های گردشگری کلیبر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سید محمد حسینی ظهر پنج شنبه در شورای اداری شهرستان کلیبر با بیان این‌که مردم برای ما خیلی اهمیت دارد، گفت: دولت آیت‌الله رئیسی، دولت مردمی پرکار و صادق‌الوعد است و با برنامه‌ریزی، پشتکار و مجاهدت شبانه‌روزی دنبال حل مشکلات و تغییر وضع موجود به نفع مردم است.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۵:۲۰ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: خسارت‌های سیل مرگ‌بار ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ کلیبر هنوز پرداخت نشده است

خسارت‌های سیل مرگ‌بار ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ کلیبر هنوز پرداخت نشده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: خسارت‌های سیل مرگ‌بار ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ کلیبر هنوز پرداخت نشده است.

حسین حاتمی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری کلیبر با بیان این‌که شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند به دلیل دوری از مرکز، پراکندگی روستاها، کوهستانی، جنگلی و صعب‌العبور بودن راه‌ها از محرومیت شدید رنج می‌برند و به‌عنوان نمونه در حوزه‌ی راه و ماشین‌آلات از میانگین استانی، یک به سه فاصله داریم که نیازمند رسیدگی بیش‌تر است، گفت: ردیف بودجه‌ی بزرگراه تبریز - اهر برای تداوم تا کلیبر و خداآفرین اصلاح شده و تخصیص اعتبار آن مطالبه‌ی جدی ماست.

حاتمی تصریح کرد: پنج‌شنبه‌ها کاروان خودرویی گردشگران در فاصله‌ی اهر تا کلیبر ترافیک زنجیره‌ای بزرگی ایجاد می‌کند که خطر تصادف به همراه دارد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۵:۱۵ ادای احترام رئیس جمهور به مرزبانان شهید مرز جلفا

رئیس جمهور به مرزبانان شهید مرز جلفا ادای احترام کرد

رئیس جمهور ظهر پنج شنبه با حضور در یادمان سه شهید مرزبان، که در شهریور ۱۳۲۰ با ایستادگی در مقابل تجاوز بیگانگان به خاک ایران به شهادت رسیدند، یاد آنان را گرامی داشت.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به آذربایجان‌شرقی با حضور در مرز ایران با جمهوری آذربایجان در شهر جلفا، بر مزار سه سرباز مرزبان ایرانی که در شهریور ۱۳۲۰ در مقابل حمله متجاوزان ایستادگی کرده بودند، ادای احترام کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۵:۰۰ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور: رشد اقتصادی در صورت ادامه تحریم‌ها هم محقق می‌شود

 رشد اقتصادی در صورت ادامه تحریم‌ها هم محقق می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی امید گفت: رشد اقتصادی در صورت ادامه تحریم‌ها هم محقق می‌شود.

سید مسعود میرکاظمی پیش از ظهر امروز در نشستی صمیمی با مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: تلاش ما این است به استان‌ها بیشتر بپردازیم و اختیارات آنها را افزایش دهیم تا فعال‌تر شوند و نظارت بر امور دقیق‌تر شده و کیفیت کارها افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور افزود: با افزایش اختیارات استان‌ها و تأمین منابع مقامات استانی باید در قبال بهبود شاخص‌های کلان استان پاسخگو باشند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۴:۴۵ وزیر ارشاد: قرآن باعث موهبت الهی می‌شود

زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چراغ قرآن در هر جایی که افروخته شود همگان از مواهب آن بهره مند می‌شوند.

محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در بازدید از مؤسسه قرآنی هدایت مراغه گفت: چراغ قرآن در هر جایی که افروخته شود همگان از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند.

وی بر لزوم حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۴:۰۸ پروژه تعریض جاده میانه- ترک کلنگ زنی شد

پروژه تعریض جاده میانه- ترک کلنگ زنی شد

با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پروژه تعریض جاده میانه - ترک با ۱۰ کیلومتر در فاز اول کلنگ زنی شد.

در ادامه سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و حضور وزیران در شهرستان‌های استان صبح امروز با حضور رستم قاسمی پروژه تعریض جاده میانه - ترک با ۱۰ کیلومتر در فاز اول کلنگ زنی شد.

با اجرای این پروژه با اعتبار ۵۷۰ میلیارد ریال به دست وزیر راه و شهرسازی از امروز آغاز و تا پایان فصل کاری سال جاری به اتمام خواهد رسید.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۴:۰۰ وزیر میراث فرهنگی: دولت مردمی مرزبندی سیاسی و جناحی ندارد

دولت مردمی مرزبندی سیاسی و جناحی ندارد

وزیر میراث فرهنگی گفت: دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی مرزبندی سیاسی و جناحی ندارد.

جلسه شورای اداری آذرشهر ظهر امروز با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولین محلی و استانی برگزار شد.

عزت الله ضرغامی در این جلسه گفت: مشکل اشغال مساله اساسی در بسیاری از شهرهاست و اینکه طبق فرمایشات فرماندار و امام جمعه شهرستان در آذرشهر فرد بیکاری وجود ندارد نشان از سخت کوشی و سبک زندگی و فرهنگ مردم این شهرستان است.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۳:۲۱ وزیر کشور: اصلاح بافت فرسوده شهری نیازمند راهکار اساسی است

اصلاح بافت فرسوده شهری نیازمند راهکار اساسی است

احمد وحیدی روز پنج شنبه در بازدید از محلات حاشیه نشین و آرامستان ستارخان تبریز افزود: رسیدگی فوری به مطالبات مردم حاشیه نشین ضروری بوده و باید در این زمینه بررسی و اقدام لازم به عمل بیاید.

وی با اشاره به اینکه جابجایی شهروندان از مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از بلایای طبیعی ضروری است، اظهار داشت: این موضوع یکی از مطالبات مهم از شهرداری‌ها بوده ولی شهرداری‌ها نیز به لحاظ مالی با کمبود اعتبار مواجه بوده و دستشان بسته است.

وحیدی، با بیان اینکه مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده به معضلی برای شهرداری‌ها تبدیل شده است، ادامه داد: نسبت به سندهای مالکیت در مناطق حاشیه نشین نیز باید فکری شود.


۱۳:۱۸ واحد پرورش گوسفند در شبستر توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد

واحد پرورش گوسفند در شبستر توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد

سید جواد ساداتی‌نژاد که در جریان سفر یک روزه هیأت دولت به آذربایجان شرقی، به شهرستان شبستر سفر کرده است، یک واحد پرورش گوسفند داشتی را در این شهرستان افتتاح کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۳:۱۴ چاپ آثار جدید استاد کریمی مراغه‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرد

چاپ آثار جدید استاد کریمی مراغه‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرد

محمدمهدی اسماعیلی که امروز پنج شنبه در قالب سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی سفر کرده است و به عنوان نماینده ویژه آیت الله رئیسی در مراغه حضور دارد، اظهار داشت: برای حمایت از چاپ آثار جدید این شاعر فرهیخته، حمایت ویژه از جمله سهمیه کاغذ و تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.

استاد کریمی نیز در این دیدار به بیان خاطره نخستین دیدارش با رهبری پرداخت و بخشی از اشعار طنز خود را سرود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر، فرماندار مراغه و جمعی از مسئولان نیز در این دیدار حضور داشتند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۳:۰۷ وزیر ارشاد: بنیاد بین‌المللی آذربایجان فعال می‌شود

بنیاد بین‌المللی آذربایجان فعال می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنیاد بین‌المللی آذربایجان در راستای هدف دیپلماسی فرهنگی در منطقه، فعال می‌شود.

محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز پنج شنبه در گفتگویی با خبرنگاران در تبریز از فعال سازی بنیاد بین المللی آذربایجان در این سفر خبر داد و افزود: مدیریت فرهنگی دولت مردمی با هدف دیپلماسی فرهنگی در منطقه به دنبال فعال سازی بنیاد ملی و بین المللی آذربایجان است بر همین اساس احکام هیأت امنای این بنیاد را از قبل از سفر به استان آذربایجان شرقی امضا کرده‌ام و در کنار اداره کل فرهنگ این استان موضوع فعال سازی بنیاد آذربایجان را به عنوان یک بنیاد ملی و بین المللی پیگیری و در این سفر تدوین خواهیم کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۳:۰۰ بازدید وزیر نیرو از سد آیدوغموش میانه

بازدید وزیر نیرو از سد آیدوغموش میانه

وزیر نیرو با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی انجام گرفت، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گزارش آخرین وضعیت پیشرفت طرح را ارائه کرد.

غفارزاده در این خصوص گفت: سد آیدوغموش با حجم ۱۳۰ میلیون مترمکعب، با هدف تأمین آب ۷۶۰۰ هکتار از اراضی پایاب به منظور تأمین آب کشاورزی و صنعت احداث شده است. احداث سد به طور کامل اتمام یافته و پیشرفت فیزیکی شبکه ۶۰ درصد است.

وی افزود: در صورت تأمین و تخصیص اعتبار مورد نیاز به مبلغ ۹,۴۰۰ میلیارد ریال، عملیات باقیمانده تا سال ۱۴۰۴ پایان خواهد یافت.


۱۲:۳۸ رئیس جمهور از مرز ایران و جمهوری آذربایجان در جلفا بازدید کرد

رئیس جمهور از مرز ایران و جمهوری آذربایجان در جلفا بازدید کرد

رئیس جمهور در ادامه سفر به آذربایجان‌شرقی از مرز ایران و جمهوری آذربایجان در جلفا بازدید کرد.

حجت الاسلام رئیسی بعداز حضور در شهرستان ورزقان و معدن مس سونگون عازم جلفا شد.

وی ابتدا از مرز ایران و جمهوری آذربایجان بازدید کرد.

رئیسی همچنین در ادامه از پایانه مرزی جلفا بازدیدی به عمل آورد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۲:۲۵ وزیر میراث فرهنگی: تبریز هویت ایران است

تبریز هویت ایران است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تبریز هویت و شناسنامه و امید وحدت و انسجام ملی است و موزه مکتب تبریز هم محل نمایش چنین وحدتی است.

عزت الله ضرغامی ظهر امروز در حاشیه افتتاح موزه مکتب هنر تبریز در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر موزه‌های کشور ظرفیت و امکانات خوبی برای نمایش دارند ولی هنوز با آن موقعیتی که بتوانیم تمام ارزش‌ها را نشان دهیم فاصله داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه نسخه‌های اصلی موزه مکتب هنر به تبریز انتقال داده می‌شود ادامه داد: تبریز هویت و شناسنامه و امید وحدت و انسجام ملی است و موزه هم محل نمایش چنین وحدتی است.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۲:۰۸ صدور دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان

صدور دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان

رئیس جمهوری در نخستین برنامه خود در سفر به آذربایجان شرقی در معدن مس سونگون حضور یافت و دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان را صادر کرد.

حجت الاسلام رئیسی با حضور در جمع کارگران معدن مس سونگون ورزقان بزرگترین معدن شمال غرب کشور در جریان مشکلات این معدن و مطالبات کارگران قرار گرفت.

وی همچنین با حضور در کارخانه تولید مس سونگون از روند استخراج و تولید این محصول معدنی بازدید و دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان را صادر کرد.


۱۲:۰۰ افزایش تولید کنستانتره مس در مجتمع معدنی سونگون کلید خورد

 افزایش تولید کنستانتره مس در مجتمع معدنی سونگون کلید خورد

با حضور حجت الاسلام رئیسی در معدن و کارخانه مس سونگون ورزقان افزایش تولید کنستانتره این معدن کلید خورد.

رئیس جمهور روز پنجشنبه در بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی، با حضور در معدن و کارخانه تولید مس سونگون ورزقان از روند استخراج و تولید این محصول معدنی بازدید کرد.

مجتمع مس سونگون ورزقان از بزرگترین معادن کشور است که ارزش ذخایر آن ۳۲۰ میلیارد دلار برآورده شده است.


۱۱:۳۶ موزه هنر مکتب تبریز افتتاح شد

موزه هنر مکتب تبریز افتتاح شد

موزه هنر مکتب تبریز با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راه اندازی شد.

موزه هنر مکتب تبریز صبح امروز با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خانه حریری که یکی از شاخص ترین خانه‌های قدیمی این شهر محسوب می‌شود، راه اندازی شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۰:۴۰ رئیس جمهور عازم معدن مس سونگون شد

رئیس جمهور عازم مس سونگون شد

رئیس جمهور کشورمان در نخستین برنامه خود به آذربایجان‌شرقی برای بازدید از معدن سونگون به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم آذربایجان‌شرقی به این منطقه سفر کرد.

آیت الله رئیسی بعداز ورود به ورزقان در جمع کارگران معدن مس سونگون حاضر شد و مشکلات آنها را شنید و دستورات لازم را برای حل مشکلات آنها صادر کرد.


۱۰:۰۵ فیلم ورود رئیس جمهور به تبریز


۸:۲۴ رئیس جمهور: پروژه‌های نیمه تمام را به پایان می‌رسانیم

 پروژه های نیمه تمام را به پایان می‌رسانیم

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان دقایقی قبل از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز وارد این شهر شد.

رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به تبریز در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه تبریز گفت: پروژه‌های نیمه تمام استان را به پایان می‌رسانیم.


۸‌:۰۳ رئیس جمهور وارد تبریز شد

آذربایجان شرقی مقصد بیست و دومین سفر دولت

صبح امروز پنج شنبه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح در بیست و دومین سفر استانی وارد تبریز شد.

رئیس جمهور بعداز اسقبال مسئولان استانی و نمایندگان مجلس به صورت هوایی عازم یکی از شهرستان‌های استان شد تا بازدید سرزده ای داشته باشد.

دیدار با اقشار مختلف مردم و شرکت در شورای اداری استان از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است.‌

کد خبر 5505239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      تبریزی های عزیز فریاد عدالت خواهی ما بازنشستگان تامین اجتماعی را به گوش آقای رئیسی برسانید ظاهراً تهران نمی شود
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      .... شرکت مستقل مس آذربایجان....!!!!