۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۲۶

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی خبرداد؛

اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور در مناطق آزاد

اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور در مناطق آزاد

جلفا- دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی از اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور در مناطق آزاد خبر دادو گفت: پیگیر توقف این موضوع هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ویژه رئیس جمهور عصر پنج شنبه در سفر هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان جلفا گفت: در بازیدی که امروز از برخی پروژه‌ها و واحدهای تولیدی داشتیم، موانع و مسائل موجود با حضور فرماندار و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

سعید محمد افزود: این موضوعات در جلسه شورای اداری مطرح و دسته بندی شد و موارد به نهاد ریاست جمهوری جهت ابلاغ به وزرای مربوطه و پیگیری موضوع منعکس شد.

وی ادامه داد: در ارتباط مردمی که جناب آقای رئیس‌جمهور در سفرهای استانی برقرار کردند، صدای مردم شنیده می‌شود، مشکلاتشان بررسی می‌شود و وزرای محترم هم در حل مشکلات جدیت بیشتری بکار می‌گیرند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، در خصوص منطقه آزاد ارس نیز موضوعاتی مطرح کرد و گفت: مواردی در دستور کار دبیرخانه است مانند اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور و همچنین حذف مالیات مضاعف بر ارزش افزوده‌ای است که متأسفانه امروز در مناطق آزاد اجرا می‌شود و پیگیر توقف آن هستیم.

سعید محمد ادامه داد: در ارتباط با بحث منطقه آزاد ارس هم موضوعات مهمی وجود دارد برخی موارد از طریق شورای تأمین مرتفع و متوقف شده، سعی کرده‌ایم آسیبی به فعالان اقتصادی وارد نشود و سایرموارد هم در بودجه ۱۴۰۱ اصلاح شد. پیگیریم در قانون برنامه هفتم مناطق آزاد را به جایگاه اصلی شأن برگردانیم.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی برخی موارد، منابع مالی ریالی با آن تخصیص داده شده است. مواردی هم باید وارد ردیف بودجه و تأیید شوند. از اصلی ترین موضوعات پل ورودی شهر (قره برون) است که باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی اظهارداشت: برای بهبود شرایط درمانی و افزایش تخت بیمارستان، از وزارت بهداشت و درمان درخواست ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی داشتیم.

محمد ادامه داد: همچنین ساختمان نیمه کاره استخر و مجموعه ورزشی که متعلق به وزارت آموزش و پرورش نیز جزو دستور کار قرار گرفته شد تا از وزیر محترم آموزش و پرورش پیگیری شود.

کد خبر 5505762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha