۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱

۱۵ خرداد نقطه عطف مبارزات سیاسی ملت ایران علیه استبداد ستم‌شاهی

۱۵ خرداد نقطه عطف مبارزات سیاسی ملت ایران علیه استبداد ستم‌شاهی

اراک - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار مرکزی با صدور پیامی ۱۵ خرداد را نقطه عطف تاریخ مبارزات سیاسی ملت سلحشور ایران علیه استعمار و استبداد ستمشاهی بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی و فرزاد مخلص الائمه به مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد پیامی به شرح زیر صادر کردند: نیمه خرداد یادآور به سوگ نشستن ملت ایران در غم فراق امام راحل و یادآور آغاز قیام ملتی مؤمن و انقلابی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است که با لبیک گفتن به رهبری فرزانه و صدیق از سلاله پاک پیامبر (ص)، خیزش اسلام خواهانه را نوید دادند و الگوی ایستادگی در برابر رژیم‌های طاغوتی وابسته به اجانب را برای ملت‌های مستضعف جهان ترسیم نمودند.

در ادامه این پیام آمده است: قیام خونین و تاریخ ساز مردم در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی ملت سلحشور و آزادی خواه ایران علیه استعمار و استبداد ستمشاهی رقم زد که نشان از ملتی بزرگ و خداشناسی بود که توانستند با رهبری حضرت امام خمینی (ره)، عظیم‌ترین حماسه مردمی را با خلق حکومت دینی با پشتیبانی مردم طراحی و پایه‌گذاری نمایند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: امام خمینی (ره) با رهبری حکیمانه خود عظیم‌ترین حماسه مردمی و شگفت انگیز ترین انقلاب را با خلق یک حکومت دینی برخاسته از اراده مردم طراحی و پایه‌گذاری نمود که منافع استکبار جهانی را با بیداری ملت‌های مسلمان و مظلوم در سراسر جهان به چالش کشید.

در بخشی از این بیانیه آمده است: طاغوتیان گمان می‌کردند که با دستگیری و زندانی کردن امام راحل می‌توانند قیام را سرکوب و آتش آزادیخواهی ملت را خاموش کنند اما به فرموده امام راحل هر چه آنان کشتند و زندانی کردند ملت بیدار تر از گذشته شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردم در سال ۱۳۴۲ در شرایطی گام به میدان مبارزه علیه ظلم و دفاع از مرجعیت شیعه گذاشتند که رژیم ستم شاهی با ایجاد رعب و وحشت، فرصت هر گونه حرکت را از مردم سلب کرده بود اما، ملت برای استقرار حاکمیت اسلامی تصمیم خود را گرفته بود و تا پای جان نیز از آن حمایت کرد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، سالگرد رحلت جانگداز ایشان و شهدای والامقام ۱۵ خرداد را تسلیت عرض نموده و عزت و سربلندی ملت قهرمان ایران در سایه ولایت فقیه را از درگاه ایزد منان مسالت می‌نمائیم.

کد خبر 5506809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha