۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷

ادامه سیل تسلیحاتی غرب به مقصد اوکراین؛

اسپانیا، اوکراین را به موشک‌های ضد هوایی مجهز می‌کند

اسپانیا، اوکراین را به موشک‌های ضد هوایی مجهز می‌کند

دولت اسپانیا همسو با متحدان غربی خود، با ارسال محموله‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین به تشدید تنش‌ها در این کشور کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه فرانس ۲۴، اسپانیا در جهت بسط حمایت نظامی خود از اوکراین، محموله‌های متشکل از موشک‌های ضد هوایی و تانک‌های جنگی لئوپارد را در اختیار کی یف قرار می‌دهد.

روزنامه اسپانیایی ال پایس روز یکشنبه به استناد منابع دولتی نوشت دولت مادرید در نظر دارد اوکراین را به موشک‌های ضد تانک و تانک‌های جدید مجهز کند. اقداماتی که تنها به شعله ور ماندن آتش جنگ در اوکراین کمک می‌کند.

آنگونه که در گزارش ال پایس آمده، اسپانیا همچنین آموزش‌های ضروری درخصوص نحوه استفاده از تانک‌ها را به ارتش اوکراین ارائه خواهد کرد. این آموزش‌ها در کشور لتونی، جایی که ارتش اسپانیا ۵۰۰ سرباز را در چارچوب عملیات حضور پیشرفته ناتو مستقر کرده، برگزار می‌شود.

منابع مطلع به این روزنامه اسپانیایی گفتند که مرحله دوم آموزش نیروهای اوکراینی برای بکارگیری این تجهیزات ممکن است در اسپانیا برگزار شود.

در همین راستا «ولادیمیر پوتین» امروز هشدار داد در صورتیکه غرب سلاح‌های دوربرد را در اختیار اوکراین قرار دهد، حملات روسیه تشدید خواهد شد.

کد خبر 5507040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد US ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      7 12
      شکست اوکراین توسط روسیه حتمی است اروپا وامریکا اینقدر خود را مثل مرغ پرکنده نکنند اروپا وامریکا اینقدر پول خود را حدر ندهید
    • ع.ص IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      10 13
      بسته جدید آجیل !!! این تسلیحات کمکی به اوکراین نمی کند فقط و فقط کارخانه های اسلحه سازی آمریکا را به کار می اندازد و آتش جنگ را شعله ور می کند و دود آن به چشم مردم بدبخت اوکراین خواهد رفت.
    • ایلیا US ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      18 7
      خدا پوتین را لعنت کنه که دستش به خون آغشته هست
    • ع ا ز CA ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      9 10
      این حق قانونی دولت و آرتش روسیه است که در جنک تمام لجستیک دشمن خود را در هوا و زمین و دریا بعنوان یک هدف نظامی نابود بکند دیگر نباید فرق بکند این هواپیمای باری نظامی متعلق به کدام کشور است همینکه از مرزهای بین اللملی اوکراین عبور کرد باید دولت روسیه بلافاصله اقدام به سرنگونی آن هواپیما بکند سلاحهای
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      13 4
      باید بمظلوم کمک کرد تا در برابر ظالم بایستد
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      6 13
      اوکراین مظلوم نیست .میخواست تهدید بشه برای روسیه اونم جوابش رو داره میده