۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲

به مناسبت دهه کرامت؛

جشنواره بزرگ «وقارلی قیزلار» در اردبیل برگزار می شود

جشنواره بزرگ «وقارلی قیزلار» در اردبیل برگزار می شود

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره بزرگ «وقارلی قیزلار» به مناسبت دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از پوستر «جشنواره بزرگ وقارلی قیزلار» اظهار کرد: جشنواره بزرگ «وقارلی قیزلار» به مناسبت گرامیداشت هفته کرامت و هفته عفاف و حجاب ویژه اقشار مختلف بانوان در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ۱۱ خرداد ماه آغاز شده و تا ۱۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت، افزود: پویش حرف‌آورد با موضوع دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف (یک تا سه دقیقه صحبت در قالب سخنرانی، صوت، ویدئو و کلیپ) ویژه اقشار مختلف بانوان، مسابقه نقاشی، عکس نوشته و دل نوشته ویژه دختران و مسابقه کتابخوانی از کتاب ترگل ویژه دختران بالای ۱۳ سال از جمله بخش‌های این جشنواره است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: اختتامیه مراسم در ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۰ صبح در محل فرهنگسرای پارک بانوان اردبیل برگزار خواهد شد که علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق شماره ۰۹۱۴۵۹۴۵۳۷۰ از طریق پیام رسان ایتا، تلگرام و واتس‌آپ ارسال نمایند و همچنین از برگزیدگان هر سه گروه تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به جایگاه بانوان در جامعه افزود: نظام اسلامی در هدف گذاری جایگاه دقیق فرهنگی نسبت به دختران و زنان جامعه قوی عمل نکرده است و با رکود فرهنگی مواجه است که امیدواریم با برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی بتوانیم این جایگاه را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به اهمیت جایگاه نگاه به بانوان صددرصد متحول شده است، گفت: برای بخش بانوان جامعه برنامه‌های متعدد فرهنگی طراحی شده است، جایگاه خود بانوان در مرکز تبلیغات ارتقا یافته و در حد بخش مستقل و با برنامه بسیار فاخر شناخته شده است و بانوان استان اردبیل توانستند در سطح کشور در تمامی فستیوال‌ها رتبه برتر را به دست بیاورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به اجرای برنامه حرف آور اشاره کرد و ادامه داد: برنامه حرف آور که پلتفرم خط فرهنگی است، بانوان می‌توانند در این برنامه در ساحت مربوط به بانوان تولید محتوا کنند که در بخش اول ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار اثر تولید شده است که بانوان استان اردبیل بیش از ۱۵ هزار اثر تولید کرده است و می‌توان گفت یک هزار بانوی کنشگر فرهنگی وجود دارد که در دفاع از کیان بانوان در خانواده آثار تولید می‌کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه بانوان برنامه ریزی انجام دهند و برای ارتقا این برنامه‌ها در سطح استان به میدان بیایند، گفت: یکی دیگر از مهمترین رویداد فرهنگی استان در مرداد ماه انجام خواهد شد، دختران حاج قاسم است که با محوریت مدرسه صدرا طراحی شده است که اگر مقدور باشد برنامه شمال غرب کشور را در اردبیل برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم اجرای برنامه «وقارلی قیزلار» با همت بانوان و مسئولین تداوم پیدا کند و سالانه برگزار شود تا شبانه روزی با تمام توان برای حفظ عفت و حیا و غیرت جامعه قدم برداریم و دشمن را در رسیدن به هدف ناکام بگذاریم.

کد خبر 5507575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha