۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹

با اجرای «طرح 313 » در استان قزوین صورت می گیرد؛

توانمندسازی فکری وفرهنگی مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)

توانمندسازی فکری وفرهنگی مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)

قزوین-معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین گفت: سیاست توانمندسازی فکری، فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت رویکرد جدی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قلی پور بیان کرد: سیاست توانمندسازی فکری، فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت رویکرد جدی کمیته امداد امام خمینی (ره) است تا مشکلات مالی و فقر اقتصادی مقدمه‌ای برای فقر فرهنگی نشود.

وی ادامه داد: برای این منظور طرح‌های مختلفی در این نهاد اجرا می‌شود که یکی از این طرح‌ها، طرح ۳۱۳ است که با همکاری حوزه علمیه در سطح روستاهای استان در حال اجراست.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به ارتباط و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) با حوزه علمیه اضافه کرد: این همکاری جزو اسناد بالادستی امداد برای استفاده از توان و ظرفیت حوزه‌های علمیه جهت ارائه خدمات فرهنگی به ولی نعمتان تحت حمایت است.

این مسئول عنوان طرح ۳۱۳ را برگرفته از تعداد یاران امام زمان (عج) دانست و اظهار کرد: این طرح در گام نخست طی سال ۱۴۰۰ و در ۲۶ روستای استان قزوین اجرا شد و مقرر است این طرح در سال جاری در ۲۵ روستای دیگر هم اجرا کنیم.

قلی پور افزود: یکی از وظایف مبلغان دینی تلاش برای رفع و کاهش محرومیت‌های فرهنگی نیازمندان است که برای تحقق این هدف هر یک از مبلغان در دوره‌های پنج ماهه با پنج خانواده تحت حمایت امداد مرتبط می‌شوند و برنامه‌هایی از قبیل سرکشی، برگزاری روضه خانگی و برنامه‌های فرهنگی را پیگیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: ایجاد ارتباط مستمر روحانیون و همسرانشان با خانواده‌های تحت حمایت ساکن در روستا، کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مسجد و تقویت باورهای دینی با مشارکت حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی از اهداف اجرای این طرح است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: ایجاد بستر بازگشت به تحصیل برای دانش آموزان، شناسایی افراد نخبه و تأمین کمک هزینه تحصیلی، کمک به تأمین جهیزیه، کمک به تعمیر یا تأمین مسکن نیازمندان، تأمین کالاهای اساسی منزل و توزیع بسته‌های غذایی از دیگر اهداف این طرح است.

وی گفت: پرداخت هزینه‌های درمانی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کمک به ازدواج ساده و صحیح در میان خانواده‌های مددجو از دیگر برنامه‌هایی است که در اجرای طرح ۳۱۳ دنبال می‌شود تا خانواده نیازمند در کنار کمک‌های اقتصادی از حمایت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز بهره مند شود.

قلی پور یادآور شد: استان قزوین به فضل الهی توانسته است در سال ۱۴۰۰ در اجرای طرح ۳۱۳ رتبه نخست کشوری را کسب کند که امیدواریم بتوانیم در سال جاری این طرح را با استفاده از تجربه‌های کسب شده، با موفقیت بیشتر اجرا کنیم.

کد خبر 5508494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha