۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲

در پی وزش شدید باد در تهران؛

آماده باش اورژانس تهران برای توفان/ توصیه‌های ایمنی به شهروندان

آماده باش اورژانس تهران برای توفان/ توصیه‌های ایمنی به شهروندان

رئیس اورژانس تهران از آماده باش این سازمان در پی وزش باد شدید و احتمال توفان در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی صالح طبری رئیس مرکز اورژانس تهران در پی وزش باد شدید در تهران گفت: اورژانس تهران برای آسیب‌های احتمالی ناشی از وقوع طوفان در پایتخت در آماده باش کامل است.

وی افزود: در هنگام توفان و بادهای شدید شهروندان حتی‌المقدور در خانه بمانند، از تردد غیرضروری پرهیز کنند، اجسام معلق مانند گلدان و اشیا رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری نمایند.

صالح طبری بیان کرد: همچنین توصیه می‌شود که از حضور در فضاهای باز گردشی و تفریحی پرهیز نموده و تردد کودکان و سالخوردگان در سطح شهر انجام نشود. برخی دیگر از توصیه‌های عمومی عبارت است از استفاده نکردن از موتورسیکلت و دوچرخه، عدم تردد در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل‌های فشار قوی و عدم تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی.

رئیس اورژانس تهران گفت: افراد در صورتی که در خانه هستند ضمن حفظ خونسردی از شیشه پنجره‌ها فاصله بگیرند، چراغ قوه یا شمع در دسترس داشته باشند، مقداری آب ذخیره نمایند و به دلیل احتمال قطع برق از آسانسور استفاده ننمایند و همچنین تمامی درها، دریچه‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند. دوری از پنجره‌های فلزی، وسایل هادی برق و انرژی، کشیدن دو شاخه وسایل برقی از پریز، عدم تردد در محدوده تراس و پشت بام از دیگر توصیه‌ها به شهروندان است که در خانه هستند.

وی گفت: در هنگام توفان مواردی مانند پرهیز از دویدن و فرار ضمن حفظ خونسردی، دوری از حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی، کابل‌های برق و عدم توقف در این مکان‌ها را در نظر بگیرید. در همین خصوص بهترین اقدام حضور در فضاهای سرپوشیده تا پایان توفان و استفاده از دستمال مرطوب برای تنفس راحت‌تر و جلوگیری از ورود گرد و غبار به دهان و بینی است.
فاصله گرفتن از ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای، پرهیز از رفتن به نقاط بلند و دوری از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، فاصله گرفتن از سیم‌های رها شده برق و عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده در صورت تشدید توفان از دیگر مواردی هست که به شهروندان توصیه می‌شود.

صالح طبری اظهار کرد: در عین حال به شهروندان مستقر در خودرو نیز توصیه می‌شود تا هنگام رانندگی در توفان از درختان و تیرهای برق فاصله بگیرند و داخل خودرو بمانند، رادیو را روشن نگه داشته، سرعت خودروی خود را به خصوص در بزرگراه‌ها کاهش داده و با سرعت مطمئنه حرکت نمایند، در صورت شدید بودن توفان نیز خودرو را سمت راست خیابان و در جهت وزش باد متوقف نمایند. برای حفظ تعادل فشار هوای داخل خودرو نیز شیشه پنجره را پایین کشیده، چراغ‌های مه‌شکن را روشن نموده، فاصله طولی و جانبی مطمئن را از سایر خودروها حفظ نمایند و همچنین رانندگان مراقب عابران پیاده باشند.

رئیس اورژانس تهران در پایان گفت: در صورت بروز هر گونه مشکل با حفظ خونسردی با ۱۱۵ تماس بگیرید و به توصیه‌های پرستار ۱۱۵ توجه کنید. همکاران ما در کنار شما خواهند بود.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5508538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • گالیور IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      کارمون تمومه من میییییید وووونم
    • سوته دلان IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      مگه کی قراره بیاد