۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۵۲

نماینده آمریکا در نشست شورای حکام:

به دنبال دامن زدن به تنش‌ها باایران در راستای اهداف سیاسی نیستیم!

به دنبال دامن زدن به تنش‌ها باایران در راستای اهداف سیاسی نیستیم!

نماینده آمریکا در نشست امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد: به دنبال دامن زدن به تنش‌ها با ایران در راستای اهداف سیاسی نیستیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان های بین المللی در شهر وین، نماینده این کشور در نشست امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که با موضوع اجرای پادمان از سوی ایران برگزار شد، در سخنانی اعلام کرد: ما از گزارش مدیرکل (آژانس بین المللی انرژی اتمی) استقبال می‌ کنیم که بتواند بگوید که آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی این مسائل (موضوعات ها پادمانی مرتبط با تهران) را با همکاری اساسی ایران روشن کرده و حل‌ و فصل نماید.

«لورا هول‌گیت» (Laura Holgate) در این باره ادامه داد: بر این اساس، ما نیازی به بررسی و اقدام بیشتر شورای حکام در خصوص این موضوعات نمی بینیم.

نماینده آمریکا در نشست امروز شورای حکام آژانس ادامه داد: گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (رافائل گروسی) روشن می‌ کند که تهران همکاری اساسی لازم را برای حل نگرانی‌ های جدی و برجسته پادمانی مربوط به مواد و فعالیت‌ های هسته‌ ای اعلام‌ نشده احتمالی در ایران ارائه نکرده است! ما به دنبال توضیحات معتبر و سازگار با تعهدات پادمانی ایران هستیم!

وی در این خصوص مدعی شد: ایران همکاری لازم برای حل و فصل نگرانی‌ های باقیمانده را انجام نداده است! شورای حکام مسئولیت دارد اقدامات لازم را برای پاسخگو کردن ایران انجام دهد.

اظهارات این مقام آمریکایی بدون اشاره به خروج یکجانبه کشورش از برجام در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، مدعی است: واشنگتن با همکاری ۳ کشور اروپایی قطعنامه‌ ای تهیه کرده که از ایران می‌ خواهد برای عمل به تعهدات قانونی‌ خود اقدامات فوری انجام دهد. ما این اقدام (ارائه قطعنامه) را برای دامن زدن به تنش‌ ها در راستای اهداف سیاسی انجام نمی‌ دهیم. دنبال این چنین تنشی نیستیم!

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز پیشتر مدعی شده بود: آمریکا و تروئیکای اروپایی پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی را جهت ارائه در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آماده کرده اند.

بنا به ادعای رویترز در متن پیش نویس این قطعنامه کشورهای غربی از جمهوری اسلامی ایران می خواهند به سوالات ادعایی آژانس در خصوص پیدا شدن آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت خود پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین هم در این ارتباط گفته بود: گزارش‌ های مربوطه را دیده‌ ام. چین با اقدامات کشورهای مربوطه برای تحت فشار قرار دادن ایران از طریق فشار بر شورای حکام آژانس در جهت تصویب قطعنامه مخالف است. حقایق بارها ثابت کرده که فشار نمی‌ تواند هیچ مشکلی را حل کند، بلکه تنها به تشدید تنش کمک و اوضاع را پیچیده‌تر می‌ کند.

کد خبر 5509897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      2 0
      خب پس کی می فهمید که با فشار نمیشه، حریف ایرانی جماعت شد