۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:

۱۱ میلیارد برای ساماندهی گلزارهای شهدای خراسان جنوبی نیاز است

۱۱ میلیارد برای ساماندهی گلزارهای شهدای خراسان جنوبی نیاز است

بیرجند- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از وجود ۴۸۰ گلزار شهدا و ساماندهی ۴۵۱ مورد آن خبر داد و گفت:برای ساماندهی گلزارهای باقی مانده حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی عزیزی بعد از ظهر امروز در کار گروه ساماندهی گلزار شهدای استان اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا در دو سال گذشته جلسات این کار گروه برگزار نشده است و با توجه به رویکرد برنامه عملیاتی در دوره جدید، اعتبارات استانی بر این اساس تخصیص می‌یابد.

به گفته وی از ۴۸۰ گلزار شهدای استان، ساماندهی ۴۵۱ گلزار به اتمام رسیده و کار ساماندهی ۲۰ گلزار شهید در حال انجام است و برای ساماندهی ۹ گلزار دیگر هنوز اقدامی نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت سیزدهم در این خصوص تا پایان سال جاری باید ساماندهی همه آنها انجام شود تا از این طریق دین خود را به شهدا ادا کنیم و بعد آن به حفظ و نگهداری آنها هم بیش از گذشته با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی خاص خراسان جنوبی باید توجه شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: ساماندهی قطعه یک گلزار شهدای بیرجند هم با توجه به اینکه در گذشته تعدادی از افراد دیگر هم در آن دفن شده‌اند با ید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

به گفته وی بیشتر مشکل ایجاد زیرساخت در این باره مشکل برق رسانی است چون ۵۰ تا ۵۵ درصد گلزار شهدای خراسان جنوبی از شبکه برق فاصله دارند که این موضوع سبب کندی برق رسانی به آنها شده است.

وی با اشاره به مکاتبه برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار مربوط به ساماندهی گلزار شهدای استان، گفت: هرچند از مرکز برای اتمام کار گلزارهای شهدا در شش شهرستان استان اعتبار اختصاص یافته است اما از هشت سال قبل اعتبار مورد نظر از محل اعتبارات استانی اختصاص می‌یابد.

وی از وجود پنج گلزار شهید در جوار امامزادگان استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به طرح‌های کشوری اجرا شده در این باره، این طرح‌های برای اجرا در گلزار شهدای در جوار امامزادگان استان بومی سازی شده‌اند که با همکاری اوقاف در حال اجرا هستند.

کد خبر 5511774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha