۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲

وزیر دفاع چین:

در زمینه تولید سلاح‌های اتمی پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم

در زمینه تولید سلاح‌های اتمی پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم

وزیر دفاع چین می‌ گوید که این کشور در زمینه توسعه تسلیحات اتمی پیشرفت‌های چشمگیری داشته، اما این تسلیحات صرفا کارکرد دفاعی دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «وی فینگ» امروز یکشنبه در نشست امنیتی «شانگری لا» در سنگاپور گفت: چین در زمینه توسعه تسلیحات اتمی جدید «پیشرفت چشمگیری» داشته، اما از آنها صرفاً برای دفاع از خود استفاده خواهد کرد و اولین طرفی نخواهد بود که از سلاح اتمی استفاده کند.

وزیر دفاع چین همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های منتشرشده درخصوص اقدام چین به ساخت بیش از ۱۰۰ سیلوی موشک‌های اتمی جدید افزود: چین همیشه مسیر مناسبی را برای توسعه توانمندیهای اتمی برای محافظت از کشورمان را انتخاب کرده است.

وی فینگ در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ اوکراین و تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا و غرب علیه روسیه اشاره کرد و گفت: درگیری یا جنگ آخرین چیزی است که چین خواهان آن در اوکراین است. اما همزمان ما معتقدیم فشار حداکثری یا تحریم‌ها نمی‌تواند این مسئله و تنش را حل کند و حتی ممکن است درگیری‌ها را افزایش و وضعیت را پیچیده‌تر و بدتر کند.

وزیر دفاع چین گزارش رسانه‌های غربی درباره کمک نظامی و مادی پکن به مسکو را رد کرد و افزود: در رابطه با بحران اوکراین، چین هرگز هیچ‌گونه حمایت و کمک مادی به روسیه نکرده است.

کد خبر 5512208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha