۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز:

بدون صرفه‌جویی آب در تابستان به مشکل می‌خوریم

بدون صرفه‌جویی آب در تابستان به مشکل می‌خوریم

البرز - مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز گفت: در تابستان امسال اگر صرفه جویی نکنیم با مشکل کم آبی و افت فشار مواجه خواهیم بود.

ذوالفقار مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و مناسب نبودن بارش‌های امسال از یک سو و افزایش جمعیت و مهاجرپذیر بودن البرز از سوی دیگر، توصیه می‌شود مردم استان البرز صرفه‌ جویی در مصرف آب را جدی تر بگیرند.

وی با بیان اینکه اینکه نزولات آسمانی و ذخایر آبی به شدت در حال کاهش است، گفت: در تابستان امسال اگر صرفه‌جویی نکنیم با مشکل کم آبی و افت فشار مواجه خواهیم بود، بنابراین سعی ما بر این است که با اجرای تمهیدات لازم از جمله بهره برداری از مدول (بخش) سوم و جدید تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج به ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه، تابستان امسال را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل آبفای البرز گفت: پسندیده است هم استانی‌های عزیز همگی خود را در برابر بحران خشکسالی مسئول بدانند و روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب را به ویژه در کوتاه کردن زمان استحمام، تعویض شیلنگ‌های فرسوده کولرهای آبی و تنظیم شیر شناور و پرهیز از شست‌وشوی حیاط به کار گرفته وبا دوستان، آشنایان و خویشاوندان خود در این باره صحبت کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد تا با صرفه‌جویی بیشتر و رعایت الگوی استاندارد مصرف (۱۵۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر) ضمن کمک به حفظ منابع آبی موجود و پیشگیری از روبرو شدن با قطعی آب، امکان استمرار خدمات رسانی و بهره‌مندی همگانی از آب آشامیدنی را فراهم کنند.

مهدی‌زاده متذکر شد: در حال حاضر مصرف آب خانگی در استان البرز به حدود ۲۰۰ لیتر به ازای هر نفر رسیده است.

کد خبر 5512245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha