سفیر روسیه در سوریه:

اسرائیل از حملات شرورانه علیه سوریه دست بردارد

اسرائیل از حملات شرورانه علیه سوریه دست بردارد

سفیر روسیه در سوریه به موضع گیری درباره حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق پرداخت و از تل آویو خواست که از این اقدامات شرورانه دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الکساندر یفیموف سفیر روسیه در سوریه در گفتگویی با الوطن سوریه به شدت حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را محکوم کرد و آنرا اقدامی غیرمسئولانه که پروازهای بین المللی را به مخاطره می اندازد.

سفیر روسیه در دمشق تاکید کرد: روسیه این حملات تحریک کننده اسرائیل به یک مرکز مهم زیرساختی مدنی سوریه را محکوم می کند این قبیل اقدامات جان افراد بی گناه را به خطر می اندازد.

وی از تل آویو خواست که این حملات شرورانه خود را متوقف کند.

سفیر روسیه در سوریه در ادامه با اشاره به حمله احتمالی ترکیه به شمال سوریه آنرا ناقض حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن و نیز تشدید تنش در این کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که آنکارا از اقداماتی که به خطرناک شدن اوضاع در سوریه می شود، پرهیز کند.

یفیموف تصریح کرد: مسکو اخبار مربوط به قصد ترکیه برای حمله نظامی به سوریه را با نگرانی دنبال می کند. با توجه به عدم موافقت دولت قانونی سوریه این قبیل اقدامات ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است.امکان تضمین امنیت دائمی مرزهای سوریه و ترکیه با استقرار نیروهای ارتش سوریه در منطقه مجاور وجود دارد.

وی تاکید کرد که روسیه معامله پشت پرده علیه متحدان خود علیه منافع دوستان خود انجام نمی دهد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به حضور شرکت های روسی در سوریه و روابط محکم میان سوریه و روسیه اشاره و اعلام کرد که موضوع سوریه در گفتگوهای اخیر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس، مطرح شده است و مسکو بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرده است.

این دیپلمات روس درباره ادعای برخی از رسانه‌های که گفته بودند با خروج نیروهای روس از سوریه، نیروهای ایرانی جای آن را گرفته‌اند، گفت که صحبت درباره خروج نیروهای روسیه از سوریه نیست. کما اینکه بین ما با ایران در اراضی سوریه، هیچ رقابت یا هیچ توازن قوایی ویژه‌ای وجود ندارد. لذا نه خلأیی بوده و نه می‌تواند این خلأ وجود داشته باشد. و این ارتش سوری است که قبل از هرچیزی کنترل اوضاع را به دست دارد و نیروهای روس و ایرانی هم بر اساس قانون و با دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند و هماهنگ هستند. این با هماهنگی دمشق است و ماموریت های مختلف بدون رقابت انجام می شود برخلاف تمایل دشمنانی که این قبیل دروغ ها را منتشر می کنند.

سفیر روسیه در دمشق درباره ادعای رسانه‌های و نهادهای نظامی آمریکا مبنی بر خروج نیروهای روسیه از سوریه بعد از جنگ اوکراین و منتقل شدن به این کشور را تکذیب کرد و گفت که ارتباطی بین نیروهای نظامی روس در سوریه و اوکراین وجود ندارد و تعداد، استقرار و تحرکات آن‌ها در مناطق مختلف سوریه بنا بر مأموریت‌های محوله و شرایط نظامی و سیاسی داخل این کشور است و هیچ ارتباطی به مسائل دیگر ندارد.

کد خبر 5512513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha