۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۹

استاندار همدان خطاب به مدیرکل امور زنان استانداری مطرح کرد؛

سرفصل‌های سند فرهنگی شورای فرهنگ عمومی در دستور کار قرار گیرد

سرفصل‌های سند فرهنگی شورای فرهنگ عمومی در دستور کار قرار گیرد

همدان- باید بهره‌گیری از سرفصل‌های سند فرهنگی شورای فرهنگ عمومی در دستور کار دفتر امور زنان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان، گفت: مبحث خانواده نه تنها در دین مبین اسلام و مکتب تشیع، بلکه در همه ادیان، ملل و فرهنگ‌ها، جایگاه اساسی و ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که نقش محوری و اساسی در خانواده را بانوان ایفا می‌کنند، گفت: نقش مادر و همسر در خانواده یک نقش اساسی و بی بدیل است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اگر خانواده در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند، متأثر از مادر آن خانه و خانواده است چون توانسته نقش خود را به درستی انجام دهد، اضافه کرد: بانوان عمود خیمه در یک خانواده هستند که می‌تواند مسیر درست یک خانه را حفظ و استمرار ببخشند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه نیم مؤثری از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: دفتر امور زنان و خانواده استانداری توجه به مبحث خانواده را به عنوان یک اصل در حوزه فعالیت‌های خود قرار دهد.

این مسئول یادآور شد: تمام تلاش و نقطه هدف دشمنان جمهوری اسلامی در طول این سال‌ها، در راستای تخریب نهاد خانواده مردم ایران بوده است.

وی گفت: در ادبیات دینی، قرآن، سیره پیامبر و ائمه، وصایای حضرت امام خمینی ره و منویات مقام معظم رهبری بر خانواده و توجه به آن، توصیه و تاکید شده است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با توجه با هرم سنی جامعه ایران، از فعالیت‌ها دیگری که باید مورد توجه مدیرکل زنان و خانواده استانداری باشد حوزه جمعیت است، اضافه کرد: تدابیری اندیشیده شود تا زمینه‌های فرزندآوری و ازدیاد جمعیت در استان فراهم شود.‌

وی با بیان اینکه حل و رفع آسیب‌های اجتماعی استان، نیازمند توجه، بررسی دقیق و راه‌کاری عملیاتی است، گفت: دفتر امور زنان و خانواده استانداری با همکاری امور اجتماعی در راستای رفع مشکلات و مسائل مختلف از جمله اعتیاد، زنان بد سرپرست یا بی سرپرست اقدام کند.

استاندار همدان تاکید کرد: باید بهره‌گیری از سرفصل‌های سند فرهنگی شورای فرهنگ عمومی در دستور کار دفتر امور زنان قرار گیرد.

این مسئول تاکید کرد: اتخاذ تدابیر و برنامه‌های لازم در راستای اشتغال‌آفرینی بانوان با تعامل با نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) اداره بهزیستی مورد توجه باشد.

قاسمی فرزاد یادآور شد: با همکاری خیرین سلامت و سایر سازمان‌های مردم نهادِ فعال در این عرصه، در جهت پیشگیری از بیماری‌های صعب‌العلاج شایع در بین بانوان اقدام شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات «ربیعه علیمحمدی»؛ مدیر کل سابق دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان تقدیر و «فاطمه ستاری» به عنوان مدیرکل جدید این دفتر معرفی شد.

«فاطمه ستاری» بر حوزه بانوان و مسائل خانواده اشرافیت دارد.

وی کارشناسی ارشد رشته الهیات گرایش کلام و حکمت اسلامی، پیش از این نیز جانشین معاونت بسیج جامعه زنان کشور بوده و مسئول بسیج جامعه زنان استان، مدیر دفتر بسیج دانش‌آموزی مدیر کانون فرهنگیان ناحیه ۲ همدان، مدیر علمی پژوهشی سپاه ناحیه همدان، مدیر دفتر بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان، فرمانده حوزه مقاومت حضرت خدیجه (س)، معاون خواهران ستاد امربه معروف و نهی از منکر، دبیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان، مدرس دانشگاه در دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی مشغول بوده است.

«ستاری»، با توجه مسئولیت‌هایی که از دوران دانشجویی در بسیج دانشجویی داشته تاکنون قریب به ۲۶ سال در جمع دانشجویان و دانش آموزان و بانوان جامعه، تجارب ارزشمندی در حوزه بانوان و خانواده کسب نموده و در کمیسیون‌ها و جلسات مختلف در این حوزه فعالیت مستمر داشته است.

حضور در شوراهای مشورتی قرارگاه خاتم، آستان قدس، بنیاد حفظ آثار و دفتر امام جمعه در خصوص بررسی نظام مسائل زنان، حضور مستمر در جلسات امور بانوان استانداری در دوره‌های مختلف و آشنایی کامل با حوزه مسئولیتی مشاورین و معاونین دستگاه‌ها و نهادها، حضور در جلسات وزارت کشور با موضوعات زن و خانواده به ویژه عفاف و حجاب، حضور و ارائه نظر در جلسات تخصصی شورای فرهنگی اجتماعی زنان به ریاست خانم دکتر خزعلی، حضور و ارائه نظر در جلسات داوری پروژه‌های علمی با موضوع زن و خانواده، بخش دیگری از مجموعه سوابق و فعالیت‌های «فاطمه ستاری» در عرصه‌های مختلف است.

کد خبر 5512547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha