۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴

پس از سخنگوی اشرف غنی؛

وزیر حج و اوقاف دولت سابق افغانستان هم به کابل بازگشت

وزیر حج و اوقاف دولت سابق افغانستان هم به کابل بازگشت

کمیسیون تماس دولت موقت طالبان با شخصیت‌ های افغان از بازگشت محمد صدیق چکری وزیر حج و اوقاف دولت سابق افغانستان به کابل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون تماس دولت موقت طالبان با شخصیت های افغان امروز دوشنبه اعلام کرد که «محمد صدیق چکری» وزیر حج و اوقاف دولت سابق افغانستان به دعوت طالبان به کابل بازگشته‌ است.

«محمد صدیق چکری» ضمن قدردانی از استقبال مسئولان طالبان در فرودگاه به رسانه ها گفت: بسیار خوشحالم که دوباره به افغانستان آمده ام.

پیشتر نیز محمد انور کوهستانی ژنرال سابق ارتش افغانستان به کابل بازگشت و با انس حقانی یکی از اعضای ارشد طالبان در این شهر دیدار کرده بود.

پیش از این نیز چندین مقام ارشد دولت سابق افغانستان از جمله فاروق وردک وزیر سابق آموزش و پرورش، امان الله غالب مدیر کل سابق شرکت توزیع برق افغانستان، ژنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع و حسن مبارک عزیزی وزیر حمل و نقل به دعوت طالبان به افغانستان بازگشته اند.

در همین ارتباط، شاه حسین مرتضوی سخنگوی دولت گذشته افغانستان دیروز یکشنبه اعلام کرد که به کشورش بازگشته است.

سخنگوی دولت گذشته افغانستان در این خصوص گفت که وی پس از بازگشت به این کشور با انس حقانی یکی از مقامات ارشد دولت طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

وی در پیامی توییتری با انتشار عکس دیدار خود با این مقام طالبان نوشته بود: افغانستان خانه مشترک همه است. نسل امروز مسئولیت دارد تا بر آینده تمرکز کند. ما نباید اسیر وضعیت گذشته شویم! انقطاع نظام ها در صد سال گذشته مانع توسعه و ثبات کشور شده است. نسل امروز نباید جنگ را به عنوان میراث به نسل‌های آینده انتقال دهند. زندگی در صلح حق همه هموطنان مان است.

این در حالیست که شاه حسین مرتضوی در دولت اشرف غنی، مقام های مختلفی از جمله معاون سخنگوی دولت و مشاور فرهنگی اشرف غنی را برعهده داشت و پس از به قدرت رسیدن طالبان در ۱۵ آگوست سال جاری میلادی از این کشور بیرون رفت.

کد خبر 5513524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha