نخست وزیر عراق:

گروه های سیاسی به مسئولیت خود در قبال ملت عمل کنند

گروه های سیاسی به مسئولیت خود در قبال ملت عمل کنند

نخست وزیر عراق تاکید کرد که گروه های سیاسی باید به مسئولیت خود در قبال ملت و کشور عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه گروه‌های سیاسی باید به مسئولیت خود در قبال کشور و ملت عمل کنند، افزود: برخی از طریق شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند به خشونت و هرج و مرج تشویق کنند که این اقدامی غیر قابل قبول است.

الکاظمی در جریان سخنرانی خود در جلسه هیأت دولت عنوان کرد: یادآوری می‌کنیم که در چنین روزهایی شهر موصل به دست گروه تروریستی داعش افتاد که این مسئله نیازمند تفکر و تأمل در مورد علل شرایط به وجود آمده جهت ممانعت از تکرار آن است.

نخست وزیر عراق ضمن تمجید از نقش مرجعیت دینی و موضع شجاعانه آنها، گفت: ما باید به اکنون و آینده خود فکر کنیم و از حوادث سال‌های گذشته درس بگیریم و با تمام توان برای نسل‌های آینده کشورمان تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت به وجود آمده نتیجه تلاش‌ها و فداکاری‌های نیروهای امنیتی است، افزود: من به صورت روزانه بر عملیات نظامی و امنیتی نظارت می‌کنم.

الکاظمی با تاکید بر اینکه نیروهای ما آماده دفاع از کشور و شهروندان عراقی هستند، گفت: وارد بحث سیاسی نمی‌شوم و گروه‌های سیاسی باید به مسئولیت خود در قبال ملت و کشور عمل کنند.

نخست وزیر عراق ادامه داد: دولت در دشوارترین شرایط توانست مشکلات را پشت سر بگذارد و موفقیت خود را ثابت کند، اما برخی از از بستر رسانه برای انداختن مردم در دام خشونت و آسیب زدن به منافع عمومی شهروندان استفاده می‌کنند، ولی همه باید برای منافع کشور و شهروندان عراقی صبر، درایت و عقلانیت داشته باشند.

گفتنی است، عراق در روزهای اخیر درگیر اختلافات سیاسی در زمینه تشکیل دولت جدید بوده است. با وجود اینکه جریان صدر اکثریت آرا را در انتخابات پارلمانی عراق بدست آورد اما در جریان رایزنی‌ها برای تشکیل دولت نتوانست در این امر موفق باشد.

کد خبر 5514533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha